شناسایی ۱۰۰۰ دانش‌آموز نیازمند در بجنورد
کد خبر: 3748174
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵

شناسایی ۱۰۰۰ دانش‌آموز نیازمند در بجنورد

گروه اجتماعی ـ مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: در این شهرستان یک هزار دانش‌آموز برای تأمین کتاب، لوازم التحریر و فرم مدرسه با مشکل مواجه و نیازمند کمک هستند.

شناسایی 1000 دانش آموز نیازمند در شهرستان بجنورد

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمود اسدی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بجنورد در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به اینکه آمار دقیقی از تعداد دانش آموزان نیازمند در دست نیست اما حدود یک هزار دانش آموز برای تامین فرم مدرسه، لوازم التحریر و کتاب با مشکل مواجه هستند که این سازمان ۵۵۰ میلیون ریال برای تامین این نیازمندی ها در نظر گرفته است.
وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در مدارس شهرستان بجنورد، افزود: با توجه به وجود 480 فضای آموزشی در شهرستان حدود 196 مورد آن دو نوبته است.
اسدی ادامه داد: در مجموع 70 درصد مدارس ابتدایی و 40 درصد مدارس متوسطه در این شهرستان به صورت دو نوبت صبح و عصر به منظور جبران کمبود فضای آموزشی مشغول به تحصیل می‌شوند.
وی با توجه به مشکلات اقتصادی و افزایش تقاضای سکونت در منطقه گلستان شهر بجنورد، عنوان کرد: در این محدوده با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم که در صورت عدم تامین فضای مناسب به ناچار از کانکس استفاده خواهیم کرد.
اسدی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری 63 هزار دانش‌آموز در مدارس شهرستان بجنورد نام نویسی کرده‌اند، گفت: تلاش می کنیم تا هیچ دانش آموز دوره ابتدایی از تحصیل بازنماند و با مشارکت برخی از دستگاه‌های اجرایی همانند کمیته امداد به سراغ تک تک آنان می رویم تا به مدرسه بیایند.

captcha