برگزاری تجمع بزرگ هیئات مذهبی در ملایر
کد خبر: 3748180
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

برگزاری تجمع بزرگ هیئات مذهبی در ملایر

گروه اجتماعی - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر از برگزاری تجمع بزرگ با حضور تمامی هیئات مذهبی شهرستان ملایر خبر داد.

تجمع بزرگ هیئات مذهبی ملایر

حجت‌‌الاسلام والمسلمین مهدی بیات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از برگزاری تجمع بزرگ با حضور تمامی هیئات مذهبی شهرستان ملایر خبر داد.
وی با بیان اینکه در محرم امسال نیز همچون سال‌های گذشته برنامه‌های متعدد عزاداری با همکاری هیئات مذهبی، نهادها و مردم در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: نماز ظهر عاشورا نیز به صورت متمرکز در دو نقطه میدان امام(ره) توسط حجت‌‌الاسلام والمسلمین محمدباقر برقراری امام جمعه ملایر و حجت‌‌الاسلام سیدرضا فاضلیان امام جمعه پیشین ملایر در بوستان چمران اقامه می‌شود.
بیات در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف قیام امام حسین(ع) تشکیل حکومت اسلامی بود، عنوان کرد: امام حسین(ع) برای اینکه صرفا به شهادت برسد به کربلا نیامد بلکه در پی اهدافی از جمله تشکیل حکومت اسلامی عزم کربلا کرد.
وی اظهار کرد: اصلاح امت، امر به معروف و نهی از منکر، احیای سنت پیامبر اکرم(ص) و حمایت از حق و مبارزه با باطل از جمله اهداف دیگر قیام تاریخی و جریان‌ساز امام حسین(ع) به شمار می‌رود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف قیام امام حسین(ع) که در زیارت اربعین به آن اشاره شده، مبارزه با جهل و نجات مردم از ضلالت و گمراهی است، ادامه داد: هدف دیگر ایشان اجرای عدالت و افشای چهره منافقان بود.
وی افزود: امتحان گسترده مسلمین از دیگر اهداف متعالی عاشوراست، به گونه‌ای که بعضی از شیعیان پرادعا و کم‌محتوا که خود را فدایی پاکباز آن حضرت می‌پنداشتند، باید در کوره امتحان فرو می‌رفتند و به امتحان فراخوانده می‌شدند بنابراین قیام سیدالشهدا(ع) آزمونی برای همه آنها بود اما از این آزمون بزرگ، تنها اتعداد ندکی پاک بیرون آمدند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به ضرورت تبیین اهداف قیام عاشورا، بر فرهنگسازی در این زمینه و تربیت نسل جوان بر اساس آموزه‌های دینی و الهی تأکید کرد.
انتهای پیام

 

captcha