برپایی همایش «رهروان زینبی» در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3748205
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

برپایی همایش «رهروان زینبی» در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از برپایی همایش رهروان زینبی در این استان خبر داد.

برپایی همایش رهروان زینبی در خراسان‌شمالی

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: همایش رهروان زینبی همزمان با 12 محرم ‌31 شهریورماه سال جاری در 10 بقعه متبرکه استان برپا خواهد شد.
وی ادامه داد: امامزاده‌ سیدعباس(ع) بجنورد، امامزاده غیبی شیروان، جعفر کوشکی اسفراین، نظرگاه امام علی(ع) گرمه، محمد دلاور مانه و سملقان، سید جعفر سیاهدشت جاجرم میزبان همایش رهروان زینبی هستند.
آسوده با بیان اینکه این همایش به صورت محوری ساعت 16 عصر در آستان امامزداده سیدعباس(ع) بجنورد برپا خواهد شد، افزود: در این همایش سخنرانی و نوحه خوانی در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه همایش رهروان زینبی(س) از ویژه‌برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی است، عنوان کرد: این همایش همزمان با سراسر کشور ویژه بانوان برگزار می‌شود.
آسوده با تأکید بر تبین جایگاه حضرت زینب(س)، یادآور شد: هدف از برپایی این همایش ترویج و گسترش فرهنگ زینبی در بین زنان جامعه است.
وی ترویج فرهنگ عاشورایی و الگوگیری بانوان جامعه از مکتب امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) را از دیگر اهداف این همایش برشمرد، گفت: باید با تأسی از فرهنگ عاشورا و به‌منظور ترویج معروف‌ها و پاک کردن فضای جامعه از منکرها تلاش و از دین خود دفاع کنیم.

انتهای پیام

captcha