اقامه نماز تجلی عزاداری واقعی برای امام حسین(ع) است
کد خبر: 3748274
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۴

اقامه نماز تجلی عزاداری واقعی برای امام حسین(ع) است

گروه معارف_ رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه نماز اوج تجلی عزاداری اباعبدالله(ع) است، تصریح کرد: اقامه نماز اوج امام شناسی و متابعت از ندای هب من ناصر ینصرنی امام است.

نماز تجلی عزاداری واقعی برای امام حسین(ع) است

حجت الاسلام حسین کمیلی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: نماز به تعبیر قرآن اقامه کردنی است نه خواندنی.
وی با بیان اینکه ظهر عاشورا نیز این فریضه مهم توسط امام حسین(ع) اقامه شد، افزود: با وجود تیراندازی‌ها اما باز امام نماز خود را اقامه کردند.

وی با بیان اینکه حدود 30 تیر به سمت اصحاب در هنگام نماز رها شد که اصحاب ابا عبدالله(ع) آن را با بدن خود مهار کردند، تصریح کرد: دو نفر از اصحاب امام سز به شهادت رسیدند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی بیان کرد: هدف از قیام امام احیای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز است و اگر خود را پیرو امام می‌دانیم باید این مهن را اجرا کنیم.

کمیلی با بیان اینکه مطلوب عزادار امام حسین(ع) نیست که نمازش فوت شود، اظهار کرد: از مبلغین و مداحان درخواست داریم این شب‌ها اهمیت نماز را تذکر دهند و عزاداری‌ها تا پاسی از شب طول نکشد تا نماز صبح افراد قضا شود.

وی با بیان اینکه نماز اوج تجلی عزاداری اباعبدالله(ع) است، تصریح کرد: اقامه نماز اوج امام شناسی و متابعت از ندای هب من ناصر ینصرنی امام است.

وی بیان کرد: امسال نیز نماز ظهر عاشورا در تمام نقاط خراسان جنوبی که عزاداری ایام محرم انجام می‌شود، اقامه خواهد شد.

وی با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا در مرکز استان در محل قتلگاه اقامه می‌شود، افزود: نماز ظهر عاشورا باید بیشتر از گذشته در جامعه نهادینه شود چرا که این مسأله از اهمیت بالایی برخوردار است.
کمیلی تصریح کرد: هیات‌های عزاداری باید در زمان اقامه نماز ظهر عاشورا به عزاداری‌های خود پایان دهند و نماز ظهر عاشورا را باشکوه اقامه کنند.
وی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم و ستم یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) بود و آن حضرت برای احیای نماز به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

captcha