ایجاد فرهنگ مشارکت در کار خیر مورد تاکید ماست
کد خبر: 3748304
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
مدیرکل بنیاد شهید گیلان:

ایجاد فرهنگ مشارکت در کار خیر مورد تاکید ماست

گروه اجتماعی- پاکاری، با بیان اینکه در ارائه خدمات حفظ کرامت و شانیت ایثارگران از جمله الزامات است، خاطرنشان کرد: ایجاد فرهنگ مشارکت در کار خیر مورد تاکید ماست.

ایجاد فرهنگ مشارکت در کار خیر مورد تاکید ماست

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 27 شهریور در نشست هم اندیشی خیرین ایثارگر استان گیلان، با بیان اینکه به دنبال فراهم کردن زمینه خدمات رسانی به ایثارگران هستیم، گفت: بی تردید قدم های خیرین ثواب و برکت دارد.

وی با اشاره به آموزه های دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع)، بهترین مردم را کسانی دانست که بیشترین نفع را به دیگران برسانند و اظهار کرد: خیرین کسانی هستند که در حوزه دستگیری از همنوعان خدمت می کنند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، خواستار هم افزایی و نظام مند شدن اقدامات خیرین در حوزه ایثارگران شد و عنوان کرد: کار خیر تنها محدود به کمک مادی نیست و باید بدانیم خانواده های شاهد و ایثارگر ما در چه زمینه ای به کمک نیاز دارند.

این مقام مسئول، کمک به رفع مشکلات جامعه را از مصادیق کار خیر دانست و یادآور شد: گاهی ارائه یک مشاوره و همفکری در تصمیم سازی می تواند مشکلی را در اجرای برنامه ها حل کند. ایثارگران ما نیازهایی دارند که نمی توانند آنها را اعلام کنند لذا خیرین در این زمینه کارگشا باشند.

وی اجرای طرح سپاس و سرکشی از خانواده های شهدا و ایثارگران را یکی از اقدامات خیرخواهانه دانست و متذکر شد: امروزه ایثاگران ما در حوزه سلامت و درمان به کمک نیاز دارند و موضوع اشتغال فرزندان نیز یکی از نیازهای جدی آنهاست. خیرین می توانند در این زمینه نیز موجب رشد و تعالی فردی و اجتماعی شوند.

پاکاری، عملکرد خیرین را در حوزه ایثار اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: نیازهای ایثارگران دوچندان شده است لذا باید شبکه خیرین را در بخش های مختلف فعال کنیم. برخی از خیرین می توانند از وقت، دانش یا جایگاه خود برای رفع مشکلات در حوزه سلامت و درمان ایثارگران و تحصیل، اشتغال و ازدواج فرزندان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در ارائه خدمات حفظ کرامت و شانیت ایثارگران از جمله الزامات است، خاطرنشان کرد: ایجاد فرهنگ مشارکت در کار خیر مورد تاکید ماست. بی تردید خیرین مصداق بارز ایثارگری هستند و ایثارشان مضاعف است.

انتهای پیام

captcha