اخلاص در عمل، قیام اباعبدالله حسین (ع) را ماندگار کرد
کد خبر: 3748334
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

اخلاص در عمل، قیام اباعبدالله حسین (ع) را ماندگار کرد

گروه معارف – نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری بااشاره به اینکه مهمترین علت ماندگاری قیام اباعبدالله حسین (ع) اخلاص در عمل است، تصریح کرد: ایشان بار‌ها در سخنان خود فرمودند که من می‌خواهم در امت جدم حضرت محمد (ص) اصلاح ایجاد کنم و حلال خدا همچنان حلال باقی مانده و امربه معروف و نهی از منکر از یاد‌ها نرود.

اخلاص در عمل، قیام اباعبدالله حسین (ع) را ماندگار کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی بااشاره به اینکه بنا به آنچه از قرآن استنباط می‌شود، هرآن چیز که حق باشد ماندنی است و باطل از بین می‌رود، اظهار کرد: ممکن است باطل تا مدتی جولان دهد، ولی بالاخره محکوم به فنا بوده و چیزی جز حق باقی نخواهد ماند.
وی ادامه داد: در طول تاریخ همواره انسان‌هایی بوده اند که به بشریت خدمت کرده و مکارم اخلاقی را ترویج داده و برای بهبود جامعه تلاش نموده اند که نام و یاد آنان همواره در تاریخ ماندگار بوده است و در راس این افراد نیز انبیای الهی می‌باشند که در راس مصلحین بشر هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز افزود: در میان جانشینان نبی مکرم اسلام نیز، امام حسین (ع) در روزگار خود با افرادی مواجه شد که بر علیه دین و امامت به پا خاسته و درصدد بودند تا اصلاحاتی که پیامبر انجام داده بود را به سوی فساد و تباهی بکشانند.
وی بابیان اینکه مهمترین علت ماندگاری قیام اباعبدالله حسین (ع) اخلاص است، تصریح کرد: ایشان بار‌ها در سخنان خود فرمودند که من می‌خواهم در امت جدم حضرت محمد (ص) اصلاح ایجاد کنم و حلال خدا همچنان حلال باقی مانده و امربه معروف و نهی از منکر از یاد‌ها نرود.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، عامل دوم ماندگاری قیام امام حسین (ع) را فداکاری ایشان دانست و خاطرنشان کرد: ایشان باتمام شجاعت و فداکاری در راه این قیام قدم نهاد و فداکارانه همه جان و خانواده خویش را در راه اسلام فدا کرد و اکنون حادثه عاشورا پس از گذشت ۱۴ قرن همواره زنده مانده است.
وی بیان کرد: عاشورا در واقع ماکت اسلام است و باور‌های دینی، احکام، عواطف، سیره تربیتی، سخاوت، شجاعت و انسانیت به معنای عام را می‌توان در قیام امام حسین (ع) مشاهده کرد و در واقع امروز زنده نگهداشتن عاشورا زنده نگهداشتن اسلام است.
حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز یادآور شد: تازمانی که خداوند متعال اراده کند این حادثه باقی خواهد ماند و همانطور که مشاهده می‌کنیم همه ساله علی رغم تورم و مشکلات روادید بازهم میلیون‌ها عاشق از سراسر جهان در این اجتماع عظیم شرکت می‌کنند.
وی درخصوص سبک صحیح عزاداری‌ها گفت: آگاهی بخشی به عزاداران عمدتا باید توسط روحانیون هیئت‌ها و سخنرانان صورت گیرد و بیش از اینکه درصدد افزایش شور حسینی در میان جوانان باشند باید اهداف قیام اباعبدالله حسین (ع) را بیان کنند.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مداحان نیز همواره به سوی ذکر مصائب می‌روند که البته کار خوب و توصیه شده‌ای از سوی انبیا و ائمه نیز می‌باشد، ولی گاهی اشعار بی محتوا نیز که با شئونات امام سازگار نیست، باب می‌شود که باید با آن‌ها برخورد صورت گیرد.
وی تاکید کرد: شکل عزاداری‌ها باید با عزادار بودن فرد تناسب داشته باشد، هرکس زمانی که عزیزی را از دست می‌دهد به سر و سینه خود می‌زند و گریه می‌کند، ولی همین شخص در عزای عزیز خویش کار‌هایی که با شئونات فرد عزادار مناسب نیست را هیچگاه انجام نمی‌دهد و به همین دلیل برخی سنت‌های غلط نیز نباید در عزاداری‌های ائمه اطهار وارد شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز خاطرنشان کرد: ورود بعضی آلات موسیقی همچون طبل در عزاداری‌ها شیوه بسیار غلطی است که گاهی صدا‌های وحشتناک و آزاردهنده‌ای را ایجاد می‌کند که متناسب با عزاداری‌ها نیست.
انتهای پیام

captcha