نسل جوان با اشعار مداحی رشد می‌یابند/لزوم ترویج شعور حسینی در هیئت‌های عزاداری
کد خبر: 3748353
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

نسل جوان با اشعار مداحی رشد می‌یابند/لزوم ترویج شعور حسینی در هیئت‌های عزاداری

گروه معارف – عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه و استاد فقه اصول بابیان اینکه مردم و بخصوص نسل جوان با اشعار مداحی‌ها رشد می‌یابند، گفت: شیعه دین عقلانیت بوده و خرافات به هیچ وجه جایگاهی در دین مبین اسلام ندارد و امید است هیئت‌ها در این ایام شعور حسینی را در میان مردم رواج دهند.

نسل جوان با اشعار مداحی رشد پیدا می‌کند/لزوم ترویج شعور حسینی در هیئت‌های عزاداری

حجت‌الاسلام والمسلمین سیامک جعفرزاده عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی اظهار کرد: امام حسین (ع) فرمود که من برای ظلم و فساد قیام نکردم، بلکه می‌خواهم در مقابل ظلم ایستادگی کنم چرا که اسلام به خطر افتاده است.
وی بااشاره به اینکه امام حسین (ع) هدف والایی از قیام خویش داشت، افزود: در طول تاریخ همواره نهضت‌هایی بوده اند که برای اهداف دنیوی و مادی شکل گرفته اند، ولی قیام اباعبدالله حسین (ع) یک هدف مقدس داشت که ماندگاری آن را تا قرن‌ها مشاهده می‌کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین جعفرزاده خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) برای تشکیل حکومتی قیام کرد که سراسر عدالت باشد چرا که حکومتی که در راه مال اندوزی و ظلم و ستم باشد هیج ارزشی ندارد و بنی امیه حکومت را برای مطامع شخصی و زندگی دنیوی خویش می‌خواستند.
وی تاکید کرد: امام‌حسین (ع) از این رو قیام کرد تا بگوید هدفی والا دارد و حکومتی که درصدد تشکیل آن است حکومتی نیست که به مردم ظلم کند و در واقع این حرکت انقلابی امام‌حسین (ع) به عنوان هجرت شناخته می‌شود.
این استاد فقه و اصول بااشاره به اینکه اگر امام حسین (ع) در مدینه می‌ماند، تشکیل حکومت مقدور نبود، تصریح کرد: شرایط آن زمان در مدینه برای تشکیل حکومت مناسب نبود و ایشان با خانواده خویش به سمت عراق مهاجرت کردند.
وی ادامه داد: هرکس در راه خداوند قدم بردارد ماندگار خواهد بود و همانگونه که می‌دانیم همه چیز فانی بوده و فقط ذات مقدس خداوند باقی است و، چون قیام امام حسین (ع) رنگ خدایی داشت ماندگار شد و با وجود همه تجریفات برعلیه این قیام، تا ابد همانند چراغی شعله ور برای هدایت عواص و خواص روشن خواهد ماند.
حجت‌الاسلام والمسلمین جعفرزاده باااشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مداحان یادآور شد: ایشان به تمامی مداحان توصیه کردند کلمات و اشعاری که به زبان می‌آورند حتما باید معتبر و مستند بوده و آمیخته با خرافات نباشد.
وی افزود: قیام امام حسین (ع) یک قیام جاودانه است و نباید برخی اشعار مداحی که تاثیر بسزایی در فکر و رفتار عزاداران بخصوص نسل جوان دارد با خرافات آمیخته شوند.
عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه اظهار کرد: مداحان و مسئولین هیئت‌ها باید توجه داشته باشند تا هیچگونه مطالب تحریف یافته در عزاداری‌ها مطرح نشود و این افراد باید کاملا به تاریخ مطلع بوده و در مقابل شبهات ایستادگی کنند و اهداف و فضایل اهل بیت را برای مردم بازگو نمایند.
وی باتاکید بر اینکه مداحان باید اشعار خود را با پیام عاشورا و مهدویت پیوند دهند، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام لحظه به لحظه با ایجاد شبهات و تحریفات، درصدد تخریب قیام عاشورا و قیام امام زمان (عج) هستند و سازمان تبلیغات اسلامی در این خصوص وظیفه دارد تا کلاس‌های تخصصی برای مداحان برگزار نموده و هرکس به راحتی وارد این حیطه نشود.
حجت‌الاسلام والمسلمین جعفرزاده با ااشاره به اینکه مردم و بخصوص نسل جوان با اشعار مداحی‌ها رشد می‌یابند، تصریح کرد: شیعه دین عقلانیت بوده و خرافات به هیچ وجه جایگاهی در دین مبین اسلام ندارد و امید است هیئت‌ها در این ایام شعور حسینی را در میان مردم رواج دهند.
انتهای پیام

captcha