افزایش تدابیر امنیتی ویژه مراسم عاشورا در افغانستان
کد خبر: 3748389
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

افزایش تدابیر امنیتی ویژه مراسم عاشورا در افغانستان

گروه بین‌الملل ـ وزارت کشور افغانستان از افزایش تدابیر امنیتی ویژه برای حفاظت از عزاداران عاشورا در شهرهای مختلف این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ وزارت کشور افغانستان امروز چهارشنبه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به تمام نیروهای پلیس دستور داده شد تا درهماهنگی با سایر نیروهای امنیتی کشور، تدابیر امنیتی لازم را برای تامین امنیت به ویژه اماکن مقدس که در آن مراسم عزاداری عاشورا برگزار می شود، اتخاذ کنند.

در اطلاعیه‌ای این وزارتخانه با اشاره به اهمیت همکاری های متقابل مردم با نیروهای امنیتی در امر تامین امنیت، از شهروندان خواسته شده تا به دستور پلیس اعتنا کنند و باعث اخلال نظم و امنیت عمومی در این ایام نشوند.

در همین حال، امین‌الله امرخیل، فرمانده پلیس ولایت هرات در غرب افغانستان هم امروز در یک نشست فوق‌العاده به تمامی نیروهای امنیتی دستور داده تا در مراسم عاشورا تدابیر ویژه امنیتی اتخاذ کنند. به گفته وی نیروهای امنیتی افغان در ایست‌های بازرسی در نقاط مختلف این شهر به تامین امنیت مشغول هستند.

گفتنی است محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان پیش از این در دیدار با مسوؤلان دولت و فرماندهان نظامی دولت این کشور از آنها خواسته بود تا تدابیر لازم را برای تامین امنیت عزاداران حسینی در ماه محرم و هفته شهید اتخاذ کنند.

گفتنی است، موضوع تامین امنیت در مراسم‌ مذهبی ماه محرم در افغانستان یکی از نگرانی‌های عزاداران عاشورا در این کشور محسوب می‌شود.


انتهای پیام
captcha