عمل به پیمان از ویژگی‌های امام حسین(ع) است
کد خبر: 3748402
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱

عمل به پیمان از ویژگی‌های امام حسین(ع) است

گروه معارف: امام جمعه بستان‎‏آباد، اظهار کرد: وفا و عمل به پیمان و ایستادگی بر سر عهد از ویژگی‌های امام حسین(ع) و اصحاب وفادار آن حضرت است.

عمل به پیمان از ویژگی‌های امام حسین(ع) است
حجت‎الاسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه بستان‎‏آباد در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: وفا و عمل به پیمان و ایستادگی بر سر عهد از ویژگی های امام حسین(ع) و اصحاب وفادار آن حضرت است.
وی افزود: امام حسین(ع) با عمل خود به انسان‌های مؤمن آموخت هنگامی که اساس مکتب با خطر مواجه می‌شود، باید در راه حفظ آن از هیچ گونه فداکاری دریغ نورزند.
 وی با استناد به آیه ۱۱۱ سوره توبه خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: چه کسی به پیمانش پای بندتر از خداست.
حجت‌‎‏الاسلام رضوی ادامه داد: عمل اباعبدالله الحسین(ع) الگویی شد برای تمام انسان‌های مومن که در مواقع به خطر افتادن ارزش‌های الهی با سرمشق گرفتن از عملکرد امام حسین(ع) در برابر طاغوت‌ها قیام کرده، جلو تعدی آنها را بگیرند و از این طریق ارزش‌های دینی را در طول قرون متمادی از خطرها حفظ کنند.
امام جمعه بستان‎‏آباد از فطری بودن احترام به پیمان گفت و یادآور شد: احترام به پیمان و لزوم عمل به آن ریشه فطری دارد. هر انسانی لزوم عمل به پیمان را در نخستین مدرسه تربیت، یعنی فطرت و سرشت انسانی می آموزد و از آن الهام می گیرد.
وی با اشاره به فرموده امیرالمومنین علی(ع) افزود: مولاعلی(ع) می فرمایند: همانا عهد و پیمان‌ها گردن بندهایی در گردن‌ها هستند تا روز قیامت. کسی که آن را به پا دارد، خداوند او را به هدفش می‌رساند و کسی که آن را بشکند خداوند او را به خودش وا می‌گذارد.
حجت‌‎‏الاسلام رضوی تأکید کرد: پیام وفا، از عاشورا به وارثان این راه رسیده است، به عهدی که با خدا و خون شهیدان می‌بندند و بیعتی که با رهبری و مقام ولایت دارند، تا آخر عمر، وفادار می‌مانند و سختی‌های راه و جاذبه‌های دنیوی و سستی‌های همراهان، عاشوراییان را هرگز از تداوم راه باز نمی‌دارد.
انتهای پیام
captcha