نپوشیدن لباس سیاه نشانه بی‌محبتی اهل سنت به اباعبدالله(ع) نیست
کد خبر: 3748475
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

نپوشیدن لباس سیاه نشانه بی‌محبتی اهل سنت به اباعبدالله(ع) نیست

گروه اجتماعی- امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: اگر اهل سنت در ایام شهادت حضرت اباعبدالله(رض) لباس سیاه نمی‌پوشند و به آن شیوه‌ای که شیعیان عزاداری می‌کنند، مراسم برگزار نمی‌کنند، این نشانه بی‌محبتی به اهل بیت(رض) نیست، بلکه موضوعی فقهی است.

نپوشیدن لباس سیاه نشانه بی‌محبتی اهل سنت به اباعبدالله نیست

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان امروز در جمع نمازگزاران مسجد مکی این شهر، گفت: امام حسین(رضی‌الله عنه) فرزند و تربیت‌یافته مکتب رسول خدا(ص) بودند و وقتی بی‌کفایتی و خودرأیی حاکم وقت را دیدند، برای نجات اسلام از فساد و ظلم و احیای سیره نبوی قیام کردند.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان ادامه داد: امام حسین(رض) فقط متعلق به یک قوم، مذهب و فرقه نیست، بلکه جایگاه ایشان در میان تمامی فرقه‌های اسلامی، چه شیعه و چه سنی، والا است و همه به ایشان عشق می‌ورزند.
وی اظهار کرد: اگر اهل سنت در ایام شهادت حضرت اباعبدالله(رض) لباس سیاه نمی‌پوشند و به آن شیوه‌ای که شیعیان عزاداری می‌کنند، مراسم برگزار نمی‌کنند، این نشانه بی‌محبتی به اهل بیت(رض) نیست، بلکه موضوعی فقهی است.
مولوی عبدالحمید افزود: اهل سنت نسبت به مصایبی که بر امام حسین(رض) و یاران ایشان گذشت، بی‌تفاوت نیستند، هیچ مسلمانی نیست که از حادثۀ کربلا و مصیبت‌هایی که بر حضرت حسین و یارانش در این جریان گذشت ناراحت و دلخون نباشد؛ اگر ما در زمان حضرت حسین می‌بودیم با افتخار مسلح می‌شدیم و در کنار امام حسین مبارزه کرده و شهید می‌شدیم.
وی با بیان اینکه محبت اهل بیت(ع) جزئی از مذهب ما است، عنوان کرد: ما هر اهل‌ سنتی را که با اهل ‌بیت پیامبر(ص) محبت نداشته باشد «اهل‌سنت» نمی‌دانیم، زیرا بر مسیر و طریق اهل‌سنت قرار ندارد.
این عالم اهل سنت ادامه داد: دوستداران واقعی صحابه و اهل‌بیت کسانی هستند که از عملکرد این بزرگان اتباع می‌کنند؛ کسانی که ادعای محبت با خدا و پیامبر و بزرگان دینی را دارند اما از دستورات‌شان اتباع نمی‌کنند در این ادعای خود دروغ می‌گویند.
مولوی عبدالحمید بیان کرد: ما چه شیعه و چه سنی، باید این بزرگواران را بشناسیم، از تقوا، دیانت و عملکرد آنان الگوبرداری کنیم، سیرت آنان را در زندگی خود پیاده کنیم، آن وقت است که در ادعای محبت خود صادق بوده‌ایم.

انتهای پیام

captcha