لزوم تبین سیره امام حسین برای نسل جدید
کد خبر: 3748481
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

لزوم تبین سیره امام حسین برای نسل جدید

گروه فرهنگی-رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد گفت:مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) کلاس درسی برای نسل جدید است.

 لزوم تبین سیره امام حسین برای نسل جدید

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ناصر هدایتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد در جمع عزاداران مسجد حضرت ابوالفضل(ع) منطقه باقرخان بجنورد اظهارکرد: حضور پرشور و حماسی مردم و جوانان درمراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) نشان از گره خوردن باطن جوانان ایرانی با محرم و معارف اسلامی است و در کلاس درس عاشورا بهترین درس‌ها را برای رشد و تعالی در زندگی فردی و اجتماعی فرا خواهند گرفت.

وی ادامه داد: برخلاف تصور و تبلیغات دشمنان که حضور مردم و جوانان را در مراسم عزاداری امام حسین (ع) کمرنگ می دانند، نسل نوجوان و جوان، بیشتر از سال‌های قبل دراین مراسم ها حضور دارند.

هدایتی با مهم دانستن عزاداری‌های تاسوعا و عاشورا، عنوان کرد: باید شرایط را برای برگزاری باشکوه عزاداری‌ها دراین دو روز فراهم کرد و برای نمایش عظمت عزاداری ها باید این مراسم ها بویژه در روز عاشورا به صورت متمرکز در بجنورد برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد:ایام محرم فرصت و ظرفیت خوبی برای تبیین فلسه قیام امام حسین (ع) است که باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده شود.

وی با تاکید بر ارائه خدمات لازم به عزاداران حسینی درطول مسیر دسته روی ها، عنوان کرد: وجود افزون بر 410 هیئت عزاداری در بجنورد ظرفیت بزرگی برای تبیین نهضت عاشورای امام حسین(ع) است.

captcha