برپایی نماز اول وقت؛ برترین درس نهضت حسینی
کد خبر: 3748509
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲

برپایی نماز اول وقت؛ برترین درس نهضت حسینی

گروه معارف- دبیر ستاد اقامه نماز البرز از برپایی نماز ظهر عاشورا در سه هزار هیئت مذهبی این استان خبرداد و گفت: برپایی نماز اول وقت برترین درس نهضت حسینی است.

برپایی نماز اول وقت؛ برترین درس نهضت حسینی

حجت الاسلام سیداکبر موسوی در گفت وگو با ایکنا از البرز با اشاره به فضیلت نماز ظهرعاشورا، اظهارکرد: در ظهر روز عاشورا یکی از یاران امام حسین(ع) به امام گفت که وقت نماز است، امام به او فرمود«خداوند تو را جزو مصلین قرار دهد که نماز را یادآوری کرد».
وی افزود: امام حسین(ع) می‌توانست نماز را در خیمه بخواند ولی در وسط میدان جنگ خواند تا بگوید اساس دین نماز است و قیام من برای نماز است.
این مسئول با تاکید بر نهادینه کردن سنت نماز ظهرعاشورا، گفت: ستاد اقامه نماز استان همانند سال‌های قبل نسبت به تبلیغات محیطی اقامه نمازظهرعاشورا اقدام کرده و بنرهایی با مضمون اقامه نمازظهر عاشورا تهیه و با همکاری شهرداری در میادین پرتردد و مکان های عمومی نصب کرده است و از ادارات کل نیز طی جلسه‌ای که با حضور دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی برگزار شده بود با توزیع سی‌دی فایل بنر نماز ظهرعاشورا درخواست شد که در اسرع وقت نسبت به چاپ و نصب آن اقدام کنند و مشابه این کار در شهرستان‌ها نیز توسط دبیران اقامه نماز شهرستان‌ها انجام گرفته است.
موسوی با اشاره به اینکه حضور پرشور مردم در برپایی نماز ظهرعاشورا برای دشمنان اسلام نگران‌کننده است، یادآور شد: برپایی نماز اول وقت برترین درس نهضت حسینی است که جلوه آن در زمان دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان اسلام با شکوه تمام به نمایش گذاشته شد.
دبیر ستاد اقامه نماز البرز گفت: امسال سه هزار هیات مذهبی، حسینیه و مسجد در البرز نماز ظهرعاشورا برپا کردند و هزاران عزادار حسینی در صف‌های منظم و طولانی نماز برای ظهور در تعجیل امام عصر(عج)، پیروزی جبهه حق در برابر باطل و شفای بیماران دست به دعا برداشتند.
انتهای پیام

captcha