عُجب انسان را هلاک می‌کند/ سه توصیه شیطان به حضرت موسی(ع)
کد خبر: 3748610
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

عُجب انسان را هلاک می‌کند/ سه توصیه شیطان به حضرت موسی(ع)

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی‌‌نژاد گفت: امام صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند: کسی که دچار عُجب شود هلاک می‌گردد؛ شیطان خطاب به حضرت موسی(ع) گفت از سه چیز بر حذر باش.

 به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، شامگاه پنج‌شنبه دهم محرم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین هاشمی‌نژاد، خطیب و روضه‌خوان اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه بیت‌الرقیه(س) به راه‌های نفوذ شیطان اشاره کرد و افزود: نقل شده که روزى حضرت موسى(ع) نشسته بود که شیطان وارد شد، کلاهى رنگارنگ در سر داشت ، چون نزدیک شد به عنوان احترام کلاه از سر برداشت و جلو رفت و سلام کرد، حضرت موسى(ع) پرسید: تو کیستى ؟ گفت: من شیطانم. موسی به او فرمود: این كلاه چیست؟ گفت: به وسیله این كلاه دل آدمی زاد را می ربایم. و هر کس را با یک رنگی جذب خودم می‌کنم و آنها را فریب می‌دهم؛ یکی را با رنگ ربا، یکی را با رنگ خیانت و دیگری را با رنگ مقام و...حضرت به شیطان گفت: چه حالت‌هایی در نفس انسان ایجاد می‌شود که تو نفوذ می‌کنی؟ شیطان گفت: موقعی که انسان دچار عُجب شود و خود پسند باشد و عمل خود را بسیار شمارد و گناهان خود را فراموش کند.

خطیب تهران ادامه داد: هر وقت دیدی عُجب آمد سراغت بدان که شیطان در تو نفوذ کرده است و از امام صادق(ع) روایت است که فرمودند: «مَنْ دَخَلَه الْعُجْبُ هَلَكَ ؛كسى كه دچار عُجب شود هلاك مى‌گردد.»

توصیه شیطان به حضرت موسی(ع)

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین هاشمی‌نژاد در پایان گفت: شیطان به حضرت موسی(ع) گفت: ای موسی از سه چیز برحذر باش:

  • با زن نامحرم خلوت نکن که سومی آن، من شیطان هستم و شما را به فتنه می‌اندازم.
  • هرگاه تصمیم بر انجام کار خیری گرفتی، در انجام آن شتاب کن وگرنه تو را پشیمان می‌کنم.
  • هر وقت عهد و پیمانی با خدا بستی به عهد و پیمانت وفا کن.

علیرضا برومند

انتهای پیام 

captcha