شور حسینی در شیکاگو
کد خبر: 3748640
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

شور حسینی در شیکاگو

گروه بین الملل - صدها تن از مسلمانان ساکن شیکاگو روز گذشته در مراسم بزرگداشت شهادت امام حسین (ع) و یارانش در روز عاشورا شرکت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از شیکاگو تریبیون؛ محسن مهدی 30 ساله داوطلب  شرکت­ کننده از «مرکز آموزش اسلامی گلندیل هایتز» در این باره گفت: بسیاری از مسلمانان از جوامع مختلف اسلامی شیکاگو هر سال در این مراسم شرکت می کنند. البته این مراسم جنبه ای فرا دینی دارد. پیام این روز جهانی است، پیام پایداری برای حق و حقیقت.
شور حسینی در شیکاگو
وی  افزود: قیام امام حسین (ع) به ما امید می­ دهد، حتی در شرایطی که همه چیز علیه ماست.
پلیس برای انجام راهپیمایی که از محله «تامپسون سنتر» شروع و در همین مکان پایان یافت، برخی خیابان­ها را بسته بود.
«هبا رضوی» 15 ساله گفت: این راهپیمایی نشان می­دهد که ما هنوز ادامه دهنده راه امام حسین (ع) هستیم.
هبا مانند بسیاری دیگر از شرکت­کنندگان نوجوان، برای شرکت در این مراسم از مدرسه اجازه گرفته بود. پس از مراسم، بسیاری از خانواده­ها به مسجد رفتند یا در خانه ها گرد هم جمع شدند و بعد از خواندن نماز، عزاداری کردند.
به گفته مهدی، مسلمانان شیکاگو طی سالهای متمادی در شرایط مختلف آب و هوایی در این مراسم شرکت کرده اند. امروز گرم­ترین عاشورایی است که وی به یاد می آورد.
هبا در طول مراسم بین مردم کنجکاو رفته و کاغذهایی که بر روی آن توضیحاتی درباره علت راهپیمایی شرح داده شده را بین عابران توزیع می­ کرد.
وی خطاب به گروهی از جهانگردان که به تماشا ایستاده­ بودند، گفت: این قیام (قیام امام حسین (ع))، تنها یک امر دینی نیست، بلکه جنگیدن برای چیزی است که به آن اعتقاد دارید؛ جنگیدن برای حق و حقیقت.
 
انتهای پیام
captcha