پخش زنده ۲۴۴۰ دقیقه عزاداری مردم خراسان‌شمالی از شبکه اترک
کد خبر: 3748660
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

پخش زنده ۲۴۴۰ دقیقه عزاداری مردم خراسان‌شمالی از شبکه اترک

گروه فرهنگی - مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌شمالی گفت: امسال در دهه اول محرم دو هزار و ۴۴۰ دقیقه عزاداری مردم استان از شبکه اترک استانی، ملی و بین المللی پخش شده است.

پخش زنده 2440 دقيقه عزاداري مردم خراسان‌شمالي از شبکه‌ اترک

حمید قربانی جم، مديرکل صدا و سيماي در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: در اقدامي بي سابقه و کم نظير براي نخستين بار ازابتداي محرم تاکنون عزاداري 108نقطه استان علاوه بر شبکه استاني اترک از شبکه هاي سراسري و بين المللي به طور زنده پخش شده است.
وی ادامه داد: با هدف اشاعه شعائر ديني موفق شديم عزاداري مردم استان در رثاي سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) را به مدت دو هزار و 440 دقيقه، که قطره اي از اقيانوس ارادت مردمان اين خطه به ساحت مقدس آل الله است را در سراسر کشور به تصوير بکشيم.
قرباني جم افزود: از ابتداي محرم تاکنون دوربين هاي متعدد با حضور در تکايا و حسينيه هاي شهرها و روستاهاي مختلف استان، صحنه هاي نابي از عشق و ارادات به خاندان عصمت و طهارت(ع) را به تصوير کشيدند.
وي پخش زنده ويژه ي مراسم و همايش هايي همچون «شيرخوارگان حسيني» و «احلي من العسل» و مراسم تاسوعا و عاشوراي حسيني را از ديگر اقدامات شبکه استاني اترک در محرم امسال عنوان کرد.
قربانی جم عنوان کرد:در اين ايام علاوه بر توليد گزارش‌هاي متعدد خبري ازعزاداران سراسر استان «با نواي کاروان» عنوان ويژه برنامه سيماي اترک هر شب از ساعت 20:45 تا 21:45 و«مرثيه عشق» از راديو اترک از ساعت 18 تا 19 به صورت زنده به روز آنتن رفته است.

captcha