دفاع مقدس در سایه دین به وقوع‌ پیوست
کد خبر: 3748670
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷

دفاع مقدس در سایه دین به وقوع‌ پیوست

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس در سایه دین بوقوع‌ پیوست، تصریح کرد: تمام علی (ع) در نهج‌البلاغه فرموده‌اند جهاد از درهای بهشت بوده و جهاد، لباس تقواست.

دفاع مقدس در سایه دین بوقوع‌ پیوست

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه بابیان اینکه قیام و نهضت اباعبدالله‌الحسین(ع) برای ما از زوایای بسیاری درس و عبرت است، اظهار کرد: خداوند متعال، امام‌حسین (ع) و یاران او را در معرض یک امتحان سخت و دشوار قرار داد ولی ایشان و یاران باوفایش با سرافرازی قبول شدند و تا قیامت برای تمام آزادمردان الگو و سرمشق قرار گرفتند.

وی افزود: سنت الهی این است که ما بدون آزمون و امتحان نمی‌توانیم به بهشت قدم بگذاریم و اکنون جامعه ما نیز در حوزه‌های مختلف بخصوص سیاسی مورد امتحان قرار گرفته‌‌است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: خداوند متعال گاهی با مسائل اقتصادی، گاهی با جنگ و گاهی با کمبود امکانات امتحان می‌کند و به‌دنبال این است تا بداند چه‌کسی مسلمان واقعی است.

وی ادامه داد: ما باید از امام حسین (ع) و یاران ایشان درس بگیریم که تمام هستی خود را فدا کردند تا دین پابرجا بماند و باید دید چه‌کسانی امروز به حرام خداوند روی‌می‌آورند و چه‌کسانی به‌دنبال خدمت به خلق خدا هستند.

امام جمعه ارومیه بااشاره به آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: صدام در سال ۵۸ با حمایت‌های آمریکا، حمله همه‌جانبه‌ای علیه ایران را آغاز کرد و جوانان و نیروهای نظامی از کیان انقلاب اسلامی دفاع کرده و جان خود را فدا کردند و این دفاع برای تمام جهان یک درس عبرت است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید از افتخاراتی که در طول هشت سال دفاع مقدس به دست آمد، حفاظت کرده و به نسل‌های آینده انتقال دهیم تا بدانند چه‌کسانی و در چه‌راهی از ایران اسلامی دفاع کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: از جمله مهمترین افتخارات انقلاب اسلامی این بود که در طول هشت سال دفاع مقدس اجازه نداد قطعه‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد، درحالی در جنگ‌های گذشته بسیاری از خاک ایران از دست رفت و به دشمنان تقدیم گردید.

وی در پایان گفت: پیروزی هشت سال دفاع مقدس در سایه دین بوقوع‌ پیوست و امام علی(ع) در نهج‌البلاغه فرموده‌اند جهاد از درهای بهشت است و جهاد، لباس تقوا است.

انتهای پیام

captcha