برخورداری از تقوا و اخلاص، شرط قدم گذاشتن در راه سيدالشهدا(ع) است
کد خبر: 3748703
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹

برخورداری از تقوا و اخلاص، شرط قدم گذاشتن در راه سيدالشهدا(ع) است

گروه معارف - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: برخورداری از تقوا و اخلاص عمل، شرط قدم گذاشتن در راه اباعبدالله‌الحسین(ع) و پیروی از مکتب عاشورایی است.

برخورداری از تقوا و اخلاص، شرط قدم گذاشتن در راه سيدالشهدا(ع) است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز عبادی‌سیاسی جمعه در مصلای بیت‌المقدس شهر اراک اظهار داشت: مکتب امام حسین(ع) برای همه ما درس حق‌جویی و قیام در راه خداوند است و باید بدانیم که اگر در راه پروردگار قدم بگذاریم بی‌شک پیروز خواهیم شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: در حقیقت نهضت حسینی برای تمام اعصار و انسان‌ها است و دانشگاه حسینی و عاشورایی به قدر تمام عالم گسترده است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: در جمهوری اسلامی طی وقوع انقلاب اسلامی شاهد یک نهضت و قیام حق‌جویانه بودیم که بر مبنای دین صورت گرفت و چون در راه دین و خدا و قرآن بود، در نهایت به پیروزی رسید.
امام جمعه اراک خاطرنشان ساخت: انقلاب اسلامی در ایران حکومت دینی را به ارمغان آورد و در برابر تبلیغات سوء طاغوت که می‌خواست جامعه را از دین دور کند، توانست یک بار دیگر ارزش‌های اسلامی را در جامعه بسط و گسترش دهد و در حال حاضر نیز ما عزت و اقتدار کشور را مدیون اسلام و انقلاب هستیم.
وی تصریح کرد: اسلام و قرآن بر قدم گذاشتن در راه خداوند و قیام برای خداوند تاکید بسیار دارند و مکتب عاشورایی امام حسین(ع) نیز همین امر را ترویج کرد که امروز شهدای راه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم دنباله‌رو همین امر هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: گام گذاشتن در راه خدا و قیام برای خدا، بیش از هر چیز نیازمند تقوا و اخلاص عمل است و امروز اگر در جامعه این دو امر مهم در کنار ولایتمداری و انسجام و اتحاد قرار گیرد، قطعا بر دشمن و توطئه‌هایش پیروز خواهیم شد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: امت اسلامی ادامه دهنده راه نهضت و قیام امام حسین(ع) است و در همین راستا و به منظور زنده نگاه داشتن پیام عاشورا، امسال نیز همچون سال‌های گذشته هر چه باشکوه‌تر در اربعین حسینی به سرور و سالار شهیدان لبیک گفته و آئین اربعین را برگزار می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: راه حق‌جویی و مکتبی که جهاد و قیام برای خدا را مدنظر قرار دهد، همواره پیروز و جاودانه است، امت اسلامی نیز این راه را دنبال می‌کند تا آرمان‌های مکتب عاشورایی پیاده‌سازی شود.
وی ابراز داشت: امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب، از نعمت‌های بسیار همچون امنیت و رشد و پیشرفت در حوزه‌های مختلف از جمله علمی، پزشکی و... برخوردار است و باید همه ما با نگاهی به کشورهایی در منطقه که این نعمت‌ها را ندارند، به درگاه خداوند شکرگذاری کنیم.
امام جمعه اراک افزود: دشمن تلاش بسیار دارد تا امنیت نظام اسلامی را دچار خدشه کند، باید بداند که کشورمان با وجود برخورداری از نیروهای متعهد و جان‌بر‌کف نظامی و امنیتی و همچنین بصیرت مردمی، مقابل تمام توطئه‌ها با قدرت می‌ایستد و نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند. نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: امروز کشور اسلامی ایران در برابر توطئه‌های دشمن و ایادی آن نیازمند بصیرت و هوشیاری بیشتر مردم و مسئولان است و به ویژه مسئولان باید کار جهادی در خدمت‌گزاری به مردم و بهره‌گیری بهینه از منابع موجود به دور از اسراف، را در دستور کار قرار دهند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی همچنین بیان کرد: از سوی دیگر جامعه نیز باید نسبت به رعایت ساده‌زیستی و قناعت توجه نشان داده و از هرگونه اسراف و ریخت و پاش پرهیز شود.
امام جمعه اراک در سخنان خود همچنین به فرارسیدن سال تحصیلی جدید و لزوم پرورش دانش‌آموزان مومن و متعهد، ضرورت تلاش مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی، پاسخگویی مسئولانه به مطالبات مردم و رفع دغدغه‌ها، بهره‌گیری اصولی و صحیح از منابع موجود کشور، عملکرد مطلوب در راستای افزایش اعتماد مردم، اخلاق‌مداری و دین‌مداری مدیران و مسئولان و... اشاره کرد.
انتهای پیام

captcha