آغاز رویش شکوفه‌های امید/ وزیر از مدارسی برای با هم زندگی کردن گفت
کد خبر: 3748761
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

آغاز رویش شکوفه‌های امید/ وزیر از مدارسی برای با هم زندگی کردن گفت

گروه جامعه - امروز ۳۱ شهریورماه، دانش آموزان کلاس اول سال تحصیلی جدید را آغاز کردند و ایران شاهد رویش شکوفه های امید شد.

آغاز رویش شکوفه‌های امید/ وزیر از مدارسی برای با هم زندگی کردن گفتبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم آغاز سال تحصیلی غنچه‌ها و شکوفه‌های امید امروز ۳۱ شهریور ماه، در سراسر کشور و به صورت نمادین با حضور محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در دبستان شهید محمد امیری کیا برگزار شد.

عباسعلی باقری، مدیر کل آموزش و پرورش تهران در مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۸ ویژه شکوفه های امید با حضور در این مراسم و ضمن عرض خیرمقدم اظهار کرد: افراد هر کشور و جامعه ای جزو ثروت های آنان محسوب می شوند و کارخانه تولید ثروت نیز خانواده و مدرسه هستند.

وی شرایط امروز مدارس ابتدایی را بخاطر همت و جسارت وزیر آموزش و پرورش بسیار مطلوب تر از گذشته ارزیابی و عنوان کرد: مدارس ابتدایی از رتبه و نمره نجات پیدا کردند و به سمت چگونه زندگی کردن و لذت بردن از یادگیری حرکت می کنند.

محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش نیز ضمن خوش آمدگویی به دانش‌آموزان سال اول ابتدایی گفت: امسال آغاز سال تحصیلی با ایام دفاع مقدس و ماه  محرم مقارن شده است و همین امر می‌تواند به ما درس آزادگی و عشق به میهن را بدهد.

وی توسعه مدارس پیش دبستانی در کشور طی سال‌های اخیر را سبب انطباق بیشتر بچه ها با مدرسه در سال اول ابتدایی و کاهش استرس‌ها و اضطراب‌ها دانست و گفت: کار در دوره ابتدایی بسیار پیچیده تر از سایر دوره‌ها است و معلمان این مقطع کار سختی را بر عهده دارند.

بطحایی با تاکید بر اینکه همه به دنبال این هستیم که فضایی را در مدارس برای با هم زندگی کردن دانش‌آموزان ایجاد کنیم تا با نشاط در کنار یکدیگر آموختن را فراگیرند، گفت: در این راه موانعی نیز همچون فضای فیزیکی محدوده مدارس وجود دارد، که باید مرتفع شود.

آغاز رویش شکوفه‌های امید/ وزیر از مدارسی برای با هم زندگی کردن گفت

در بخش دیگری از این مراسم یکی از دانش آموزان به اجرای مراسم نقالی خوانی و روایت شهادت حسین فهمیده، دانش آموز شهید پرداخت و با حضور وزیر آموزش و پرورش از خانواده شهید میثم مدواری از مدافعان حرم تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

captcha