لزوم توجه بسیج و حلقات صالحین به درمان سایش اعتقادی در جامعه
کد خبر: 3748778
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳

لزوم توجه بسیج و حلقات صالحین به درمان سایش اعتقادی در جامعه

گروه فرهنگی-نماینده ولی فقیه در خراسان‌‎شمالی گفت: بسیج و حلقات صالحین به سایش اعتقادی توجه کرده و آن را درمان کنند، جوانان ما اکنون در معرض سایش اعتقادی، ریزش اخلاقی و لغزش اقتصادی هستند که این امور از معضلات و آسیب‌های جامعه جوان امروز است.

بسیج و حلقات صالحین به سایش اعتقادی اهتمام بورزند

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی،نماینده ولی فقیه در استان شب گذشته در جمع گروهی از سفیران صالحین اظهار کرد: حلقات صالحین نباید دچار آمارزدگی شوند و باید حالت مردمی و خودجوش بودن خود را حفظ کنند و در برابر حضور نیروهای جوان و نوجوان در این حلقات امتیازاتی اختصاص داده نشود که آن امتیاز سبب حضور شود،زیرا قداست آن کار گرفته می‌شود، این حلقات صالحین قرار است تا صالحان مصلح جامعه شوند.
وی ادامه داد: حلقات صالحین حرکت بابرکتی بود که شروع شد و موج خوبی درکشور راه انداخت و مباحث کلان کشوری نیز در راس آن مورد بحث قرار گرفت.
یعقوبی افزود: در دیدار با مقام معظم رهبری، معظم له به کمیت و کیفیت بخشیدن این حلقات اشاره داشتند و جمله مهمی نیز فرمودند و آن جمله همان بحث زیر ساخت‌های اعتقادی است.
وی افزود: باید استعدادهای خوب را در این حلقات شناسایی کرد و زمینه برای کشف این استعدادها فراهم شود تا بتوانیم آن‌ها را در حوزه‌های مختلف بکار ببریم چرا که این حلقه‌ها در همه موارد می‌توانند نقش آفرینی کنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: مسئولان و متولیان حلقه‌های صالحین باید افراد کارآمد و خوش ذوق را شناسایی کنند و این نخبگان را در راستای فعالیت‌های عمرانی، سازندگی، فرهنگی و اقتصادی بکارگیری کنند.
وی یادآورشد: بسیج و حلقات صالحین به سایش اعتقادی اهتمام بورزند و آن را درمان کنند، جوانان ما اکنون در معرض سایش اعتقادی، ریزش اخلاقی و لغزش اقتصادی هستند که این امور از معضلات و آسیب‌های جامعه جوان امروز است.
وی عنوان کرد: باید به فکر ایجاد طرحی تحت عنوان سازماندهی جوانان نخبه در کشور باشیم تا بتوان از ظرفیت آن‌ها در زمان بحران استفاده کنیم که آنان نیز همانند این جوانان باید بتوانند خلاءهای کشور را پر کنند.
یعقوبی خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری جوانان ما بهتر از جوانان زمان جنگ اگر نباشند کمتر هم نیستند و حتی شاید هم بهتر باشند و کشور را جوانان اداره کنند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره جزء تاکیداتشان بوده که به جوانان میدان دهید، الحمدالله روزنه های آن درحال پیدا شدن در جامعه است.
یعقوبی بیان کرد: یکی از این موارد نیز اردوهای جهادی است که باز خورد خوبی داشته و جوانان ما توانسته‌اند با یک سفر حتی سبب تغییر فرهنگ آن مردم شوند و دید مردم نسبت به دانشگاه وحوزه‌های علمیه را تغییر دهند.

 

captcha