سوگواری روز یازدهم محرم در سمنان برگزار شد
کد خبر: 3748794
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

سوگواری روز یازدهم محرم در سمنان برگزار شد

گروه اجتماعی ــ سوگواری یازدهمین روز از ماه محرم با حضور پرشور مردم عزادار استان سمنان با مراسم نخل‌گردانی و دسته‌های عزاداری برگزار شد.

سوگواری روز یازدهم محرم در سمنان برگزار شدبه گزارش ایکنا از سمنان به نقل از خبرگزاری مهر، عزاداری روز یازدهم ماه محرم در نقاط مختلف استان سمنان با حضور مردم متدین و عزادار در قالب دسته‌های عزاداری برگزار شد تا عزاداری دهه نخست ماه محرم در اوج به پایان برسد در این روز اما مردم دامغان، شاهرود و برخی دیگر از شهرهای استان شاهد برگزاری مراسم ویژه نخل گردانی بودند و مردم سیاه‌پوش و متدین استان در رثای حسین(ع) بر سر و سینه زدند.

گفتنی است، مراسم نخل‌گردانی و گرامی‌داشت یاد ۷۲ شهید دشت کربلا در دامغان با حضور اقشار مختلف مردم در حالی برگزار شد که آئین نخل‌گردانی سنتی در این شهرستان، عزای حسینی را به اوج رساند که این مراسم بیش از یک قرن قدمت دارد که با حضور ۸۰ هیئت مذهبی از سراسر دامغان با همراهی آئین نخل‌گردانی برگزار شد.

همچنین راه‌اندازی کاروان اسرای دشت کربلا و همچنین تعزیه روز پس از عاشورا دیگر بخش‌های این مراسم بود که با حضور پرشور مردم در آخرین جمعه تابستان ۹۷ برگزار شد.

مردم شاهرود نیز میزبان مراسم عزاداری و نخل‌گردانی بودند، این مراسم عصر امروز با حضور پرشور مردم و هیئت‌های عزاداری از جای‌جای شهرستان به میزبانی خیابان صدوقی و مسیر آبشار طبق سنتی دیرین برگزار شد و عزاداران حسینی در رثای شهیدان دشت کربلا بر سر و سینه زدند.

نخل‌گردانی در شاهرود نیز بالغ بر یک قرن قدمت دارد و از همان ابتدا در مسیر مسجد نخل کنونی برگزار می‌شده است.

اجتماع پرشور عزاداران امسال هم باعث مسدود شدن خیابان‌های منتهی به چهارراه مدرسه قلعه شد و برگزاری مراسم دسته بنی اسد، تعزیه روز یازدهم ماه محرم و اطعام عزاداران در زمره بخش های این مراسم بود.

در دیگر شهرهای استان سمنان نیز آئین نخل گردانی طی روز گذشته و امروز با حضور پرشور مردم برگزار شده است.

انتهای پیام

captcha