باید نذرهای اربعین مسائل فرهنگی را نیز در برگیرد/ #حسین ما را متحد می‌کند
کد خبر: 3748814
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴
احمدی:

باید نذرهای اربعین مسائل فرهنگی را نیز در برگیرد/ #حسین ما را متحد می‌کند

گروه جامعه ــ رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین به نیازهای فرهنگی اربعین از جمله اهدای قرآن به موکب اشاره و اظهار کرد: همایش رسانه‌ای اربعین 18 مهر برگزار می‌شود.

قرآن و کتاب‌های راهنما نیاز فرهنگی اربعین 97 / # حسین ما را متحد می‌کند

حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، در گفت‌و‌گو با ایکنا با اشاره به انتخاب شعار «الحسین یجمعنا؛ حسین ما را با هم متحد می‌کند»، گفت: نامه‌های مختلفی به کمیته‌ها و شخصیت‌های فعال در حوزه اربعین ارسال و حدود 40 شعار پیشنهادی جمع‌آوری شد و در نهایت شورای راهبردی اربعین شعار «الحسین یجمعنا» را به عنوان شعار اربعین 97 و رنگ قرمز را به عنوان رنگ اربعین انتخاب کرد.

# حسین ما را متحد می‌کند

وی در مورد کارکرد شعار اربعین گفت: با توجه به شرایط خاص سال جاری، این شعار با هدف نزدیکی بیشتر و مقابله با تفرقه‌افکنی‌ها بین دو ملت ایران و عراق انتخاب شد و جهت‌گیری‌های فرهنگی با محوریت همین شعار خواهد یود. همچنین امسال به سمت توسعه موکب‌های مشترک با موکب‌داران عراقی خواهیم رفت. در شبکه‌های اجتماعی براساس همین شعار هشتک‌هایی ایجاد خواهد شد و تولیدات موسیقی، نوحه و محصولات فرهنگی نیز با محور ترویج همین شعار خواهد بود.

همایش رسانه‌ای اربعین 18 مهر برگزار می‌شود

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولان کشور عراق طی هفته آینده خبر داد و اظهار داشت: همایش اصحاب رسانه با هدف ارائه آخرین اطلاعات درباره پیاده‌روی در اربعین، آشنایی این گروه‌ها با قوانین و مقررات عراق و آخرین سیاست‌گذاری‌ها در خصوص این مراسم و نیز استفاده از ایده‌ها و نظرات اصحاب رسانه 18 مهر ماه برگزار خواهد شد.

وی تشریح کرد: این همایش با همکاری صدا و سیما، اتحادیه‌های رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام، کمیته فرهنگی و ستاد مرکزی اربعین و با حضور خبرنگاران، مستند‌سازان و عکاسان در تالار همایش وزارت کشور برگزار خواهد شد.

فقط خوراک و اسکان نیازهای پیاده‌روی در اربعین  نیست/ باید نذرهای اربعین مسائل فرهنگی را نیز دربرگیرد

حجت‌الاسلام احمدی به کمبود بودجه این ستاد برای انجام برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده نیز اشاره کرد و در ادامه گفت: از آنجایی که بودجه دولتی برای کمیته‌های اربعین وجود ندارد و این کمیته‌ها متکی به کمک‌های مردمی هستند، باید شرایطی مهیا شود تا از امکانات گروه‌های مردمی و نهادهای دیگر به کارگیری شود. پیاده‌روی در اربعین صرفاً تأمین خوراک و اسکان برای زائران نیست و باید نذرهای اربعین گسترده‌تر شود و مسائل فرهنگی را نیز دربرگیرد، ولی  کمتر به این امر توجه می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین گفت: افرادی که علاقه‌مند به انجام کار فرهنگی برای اربعین هستند این کمیته نیازهای فرهنگی را اعلام و برای آن‌ها فعالیت‌هایی را تعریف می‌کند. در واقع تلاش می‌کنیم از مردم وجه نقد نگیریم و در مقابل مسئولیت انجام برنامه‌های فرهنگی را به آن‌ها بسپاریم.

وی در پایان افزود: اکنون برای مراسم به قرآن و کتاب‌های راهنما برای مراسم نیازمندیم. به خصوص قرآن‌های صفحه‌ای برای ختم قرآن در موکب‌ها و نیز قرآن‌های چاپ ایران تا به منظور سپاسگزاری به موکب‌های عراقی هدیه دهیم.

انتهای پیام

captcha