رازق بودن خدا در تریبون‌های محرم مطرح شود
کد خبر: 3748839
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

رازق بودن خدا در تریبون‌های محرم مطرح شود

گروه معارف - استاد حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه تریبون‌های محرم باید امیدبخش باشد عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه متأسفانه رازق بودن خدا به فراموشی سپرده شده؛ لذا باید در تریبون های محرم رازق بودن خدا به همه یادآور شود.

رازق بودن خدا در تریبون های محرم مطرح شودحجت‌الاسلام رضا حق‌پناه، استاد حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص نقش تریبون‌ها در ایام محرم بیان کرد: مداحان و سخنرانان در این ایام باید به تشریح فرمایشات امام حسین(ع)، آموزه‌های قرآنی و تبین اسلام ناب بپردازند.
وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه که دشمن نیز از این امور برای ناامید کردن مردم تلاش می کند، سخنرانان نقش موثری در راستای امید بخشی به مردم دارند.
این استاده حوزه اظهار کرد: متأسفانه امروز توجه مردم به افزایش و کاهش دلار است و از رازق بودن خداوند فراموش کرده اند؛ لذا تریبون داران در ایام محرم و صفر باید این امر، یعنی رازق بودن خدا را به مردم یادآوری کنند.
حجت الاسلام حق پناه ادامه داد: ترس امروز مردم گران شدن اجناس و بروز قحطی است و این امر باعث شده عده ای سودجو در سطح خرد و کلان اقدام به احتکار اجناس نمایند.
وی گفت: در زمان امام حسین(ع) مشابه اینچنین حادثه ای رخ داد و عبیدالله ابن زیاد در آن زمان با ترساندن مردم از اینکه لشکر شام در راه کوفه است که با ورودشان خانه ها را ویران و مردم را غارت خواهند کرد، مردم را علیه مسلم ابن عقیل و یاران امام حسین(ع) شوراند.
استاد حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: رد پای دشمنان اسلام نیز در وضعیت اقتصادی امروز کشور محرز است لذا سخنرانان باید مردم را به ترفند دشمنان آگاه کنند.
وی با اشاره به اینکه همه ما در برابر خداوند مسئولیم، گفت: بیان وظیفه مردم در امر به معروف و تواصی به صبر و تواصی به حق از جمله مواردی است که باید تریبون های محرم به آن بپردازد و مردم را به صلابت، ایثار، الگوگیری از امام حسین(ع)، شهدای کربلا، شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم که جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند تا دین زنده بماند دعوت کنند.
استاد حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: در ایام محرم و در مجالس عزاداری باید توجه مستمر و جدی به جوانان و نوجوانان شود چراکه اینان موتور محرکه جامعه هستند.
وی افزود: دشمن روی جوانان و نوجوانان که مهمترین سرمایه های جامعه هستند سرمایه گذاری کرده لذا سخنرانان در مجالس عزاداری باید به این رده سنی توجه نمایند تا در اردوگاه حسینی پرورش یافته و حسینی بمانند.
حجت‌الاسلام حق پناه با بیان اینکه هیئات مذهبی از جوانان شکل گرفته، تصریح کرد: جوانان حسینی یک گردان سیه پوش آماده برای فداکاری در راه سید الشهداء(ع) هستند که باید این نعمت عظیم را قدر بدانیم.
این استاد حوزه با اشاره به اینکه جمع شدن جوانان به نام سید و سالار شهیدان برای تشکیل هیات یک سرمایه بزرگ است، گفت: اینان فکر، عقل، احساس، اندیشه و مال خود را در راه امام حسین(ع) خرج می کنند لذا باید سخنرانان و مداحان و تریبون داران محرم این جمعیت را جذب کنند.

انتهای پیام

captcha