تأسی از آموزه‌های عاشورا؛ ‌رمز پیروزی انقلاب اسلامی
کد خبر: 3748868
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

تأسی از آموزه‌های عاشورا؛ ‌رمز پیروزی انقلاب اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تأسی از آموزه‌های عاشورا را رمز پیروزی انقلاب اسلامی خواند و گفت: همانطور که با تبعیت از فرهنگ عاشورا ملت ایران در جنگ تحمیلی سربلند بیرون آمد، باید بدانیم که درس و الگوی ایران در دفاع‌مقدس، درس عاشورا بود.

راه ملت ایران، راه سیدالشهدا (ع) است/ ننگ؛ هزینه کوتاه آمدن در برابر دشمنبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان صبح امروز، 31 شهریورماه در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع‌مقدس، اظهار کرد: دفاع‌مقدس بخش مهمی از تاریخ حیات انقلاب اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد و نماد غرورآفرینی ملت است.
وی با اشاره به اینکه برخلاف محاسبات دشمن برای شکست انقلاب اسلامی در همان ماه‌های نخست، اما انقلاب پیروز شد، تصریح کرد: دشمن برای پیشبرد اهداف خود، انواع مختلف توطئه‌ها را انجام داد و در نهایت با یورش نظامی از زمین، هوا و دریا در صدد برآمدند تا انقلاب نوپای ایران را به شکست بکشانند.
آیت‌الله خاتمی به دشواری‌های جنگ تحمیلی هشت ساله اشاره و ابراز کرد: کشوری که به تازگی یک انقلاب را پشت سر گذاشته و به فکر آبادانی خرابه‌های باقی‌مانده از طاغوت است؛ این‌بار باید وارد یک جنگ جهانی می‌شد؛ در این مرحله ایران بیشتر از دو راه پیش روی خود نداشت، راه نخست راهی بود که استکبار خواهان آن بود و آن تعظیم در برابر آنها بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان یادآور شد: راه دوم راهی بود که ۱۴۰۰ سال قبل امیرالمؤمنین علی(ع) در جنگ صفین پیش ‌روی ملت ایران ترسیم کرده بودند اسلحه به دست بگیرید و دشمن متجاوز را از خاک خود بیرون کنید و استقلال و عزت ملت را دریابید.
وی با اشاره به اینکه حضور نیروهای نظامی و انتظامی در صحنه دفاع، کافی نبود، بیان کرد: در نتیجه با فرمان امام راحل، ملت ایران با استعانت به خدای متعال، در قالب بسیج مستضعفان وارد عرصه شدند و در کنار نیروهای نظامی، جهادسازندگی، آحاد مردم از اقشار مختلف به مبارزه با استکبار وارد میدان شدند.
خاتمی ادامه داد: در ۳۸ سال گذشته دشمن با همه توان مرز آبی، هوایی و زمینی را مورد هجوم قرار داد اما ملت ایران فرزندان خود را برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی وارد صحنه کردند و مزد هشت مقاومت، ایستادگی و جانبازی را خداوند متعال برای ملت ایران پیروزی قرار داد.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه جنگ ذاتا چیز خوبی نیست، عنوان کرد: اما ملت ایران در هشت سال دفاع‌ مقدس هویت خود را پیدا کرد و به تعبیر امام راحل «ما در این جنگ ابهت شرق و غرب را شکستیم».
وی تأسی از آموزه‌های عاشورا را رمز پیروزی انقلاب اسلامی خواند و گفت: همانطور که با تبعیت از فرهنگ عاشورا ملت ایران در جنگ تحمیلی سربلند بیرون آمد، باید بدانیم که درس و الگوی ایران در دفاع‌مقدس، درس عاشورا بود.
خاتمی تصریح کرد: امروز همان شرایط دیروز جنگ تحمیلی است، دشمن امروز در هیچ یک از نقشه‌های شوم خود موفقیتی به دست نیاورده است، جنگ را در تهاجم رسانه‌ای و اقتصادی شروع کرده است، راه ملت ایران همان راه سیدالشهدا(ع) است.
وی یادآور شد: مقاومت و ایستادگی هزینه دارد اما عقب‌نشینی و کوتاه آمدن در مقابل دشمن نیز هزینه دارد، هزینه ایستادگی سربلندی و عزت است و هزینه کوتاه آمدن ذلت، ننگ و نکبت است؛ شعار امروز ملت ایران شعار حضرت سیدالشهدا(ع) «هیهات من الذله» در روز عاشورا است.
انتهای پیام
captcha