سرنوشت افغانستان؛ غم‌بارترین سرنوشت مسلمانان جهان
کد خبر: 3748921
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

سرنوشت افغانستان؛ غم‌بارترین سرنوشت مسلمانان جهان

گروه اجتماعی - نماینده، ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: بیش از ۷۰ سال است که صهیونیست کشور فلسطین را اشغال کرده است و ۴ سالی است یمن زیر آتش آمریکا و اسرائیل در ظلم و شکنجه به سر می‌برد، امروز سرنوشت افغانستان غم بارترین سرنوشت مسلمانان جهان است.

سرنوشت افغانستان غم‌بارترین سرنوشت مسلمانان جهان

به گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، شنبه 31 شهریور ماه در مراسم رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: امروز کشور در تب و تاب سوگواری سالار شهیدان و تکریم نهضت مقدس دفاع از ارزش‌های والای انسانی است.
وی افزود: دفاع در قانون خلقت یک سنت ثابت و تغییر ناپذیر است، هیچ موجود زنده ای را نمی‌توان در عالم یافت که یارای دفاع از خود را نداشته باشد، در دین مبین اسلام دفاع جزء اوجب واجبات است تا آنجا که اگر کسی توان دفاع از جان، مال و ناموس خود را داشته باشد اما دفاع نکند محکوم است.
آیت‌الله محمدی اضافه کرد: حضرت علی(ع) می‌فرماید «کسی که مورد ظلم قرار گرفته است تا جایی که توان دارد باید دفاع کند اگر دفاع نکند من به اندازه ظالم از او نفرت خواهم داشت».
نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: اگر کسی توان دفاع از شهر، کشور، جان و ناموس خود و دیگران را داشته باشد اما اقدامی نکند گناهی کبیره و جرمی نابخشودنی انجام داده است.
وی ابراز کرد: همانگونه که قرآن نیز فرموده است اگر مردان و زنان غیرتمند و اهل ارزش‌ها نباشند دشمن غدار مساجد، دانشگاه‌ها، مدارس و حریم مقدس مردم را بمباران می‌کنند.
آیت‌الله محمدی گفت: در یک تهاجم بی‌رحمانه که 40 کشور از غرب و شرق صدام را از ابعاد مختلف مالی، نظامی و اطلاعاتی حمایت می‌کردند اگر فرزندان عاشورا، غیرتمندانه، عارفانه و عاشقانه از حریم دین، کشور و ناموس خود دفاع نمی‌کردند چه اتفاقی می‌افتاد.

دفاع مقدس معجزه قرن است
امام جمعه همدان اظهار کرد: هر انسان آزاده باید ببیند و بداند که آمریکا در کشور‌های عراق، افغانستان، پاکستان، یمن و ... چه بر سر مسمانان می‌آورد، میلیون‌ها کودک، زن و مرد پیر و جوان قربانی شده و بدبخت و آواره شده اند.
وی ادامه داد: بیش از 70 سال است که صهیونیست کشور فلسطین را اشغال کرده است و 4 سالی است یمن زیر آتش آمریکا و اسرائیل در ظلم و شکنجه به سر می‌برد، امروز سرنوشت افغانستان غم بارترین سرنوشت مسلمانان جهان است.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: آمریکا مستکبر در کشور افعانستان در حال تربیت 2 هزار داعشی است تا با کمک آنها توان ملت‌های دیگر را از آنها سلب نموده و به سلطه خویش درآورد.
آیت‌الله محمدی گفت: حضرت علی (ع) می‌فرماید «اگر شما بمیرید پیروز هستید و اگر زنده بمانید و شکست بخورید مرده هستید» ما ایثارگری‌های رزمندگان دفاع مقدس، ارتش قهرمان، سپاه پاسداران، بسیجیان، نیرو‌های انتظامی و سایر ارگان‌های نظامی را ارج نهاده و هیچ گاه فراموش نخواهیم کرد.
وی اضافه کرد: تک تک شهدا کتاب‌های قطوری از تاریخچه پرافتخار کشور ما هستند، یک کشور نوپا توانست 8 سال در برابر تهاجم 45 کشور قدرتمند عالم با سرکردگی صدام مقاومت کرده و ایستادگی کند که این خود معجره قرن است.
امام جمعه همدان عنوان کرد: یک درس مهم را نباید فراموش کرد در وافعه عاشورا جبهه باطل با 30 هزار لشکر در مقابل 72 نفر از یاران پاک جبهه حق، مغلوب میدان بود اکنون پس از گذشت حدود 14 قرن از آن واقعه مهم از 30 هزار لشکر خون خوار چیزی جز نفرت باقی نمانده و مکتب حسین(ع) پیروز میدان بوده، هست و خواهد ماند.
انتهای پیام

captcha