شرکت ۱۶۱۵ ‌کردستانی در طرح «نذر خون»
کد خبر: 3748934
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳

شرکت ۱۶۱۵ ‌کردستانی در طرح «نذر خون»

گروه اجتماعی ــ مدیرکل انتقال خون استان کردستان با اشاره به اجرای طرح نذر خون در یک بازه زمانی ۶۰ روزه گفت: از آغاز ماه محرم تا پایان عاشورا یک هزار و ٦١٥ داوطلب اهدای خون استان کردستان در طرح «نذر خون» شرکت کرده‌اند.

شرکت ۱۶۱۵ ‌کردستانی در طرح «نذر خون»

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدسعید کریمیان، مدیرکل انتقال خون استان کردستان امروز، 31 شهریورماه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: امسال نیز همچون سه سال گذشته طرح نذر خون با هدف توزیع اهداکنندگان در بازده شصت روزه آغاز محرم تا پایان صفر در انتقال خون کردستان اجرا شده است.
وی با بیان اینکه هدف اصلی طرح نذر خون مدیریت اهداکنندگان و حفظ ذخایر است، گفت: نیاز بیماران به خون همیشگی است و رفع آن با استمرار مراجعه و مدیریت حضور اهداکنندگان میسر است.
مدیرکل انتقال خون استان کردستان به آمار اهدای خون در دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: از مجموع ١٦١٥ داوطلب اهدای خون ٢١٩ نفر زن و ١٣٩٦ نفر نیز مرد بوده‌اند و در مجموع ١١٨١ واحد خون کامل اهدا شده است.
وی اهداکنندگان مستمر را افرادی تعریف کرد که در سال حداقل دو بار خون خود را اهدا می‌کنند و افزود: ٧١٩ نفر از داوطلبین اهدای خون در دهه اول ماه محرم اهداکنندگان مستمر خون و ٥٦٢ نفر اهداکننده باسابقه و ٣٣٤ نفر نیز افرادی بوده‌اند که برای اولین بار اقدام به اهدای خون کرده‌اند.
کریمیان به استقبال چشمگیر اهداکنندگان خون شهر سریش‌آباد اشاره کرد و ادامه داد: برای سومین سال پیاپی تیم سیار انتقال خون دو روز در سریش آباد مستقر شد تا صفوف انتظار اهدای خون را کاهش دهد و دریافت فرآورده‌های خونی را متناسب با درخواست مصرف آنها تعدیل شود.
وی تعداد افراد مراجعه کننده به تیم سیار در شهر سریش‌آباد در تاسوعا و عاشورای حسینی را ٤٥٦ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ٣٩٩ نفر مرد و ٥٧ نفر زن بودند و در مجموع ٣٦٦ واحد خون از آنها دریافت شد که ٤٥ واحد بیشتر از سال گذشته است.
مدیرکل انتقال خون کردستان ادامه داد: در شهر سریش آباد ٢٦١ اهداکننده مستمر، ١٢٢ اهداکننده با سابقه و ٧٤ داوطلب بار اولی اهدای خون پذیرش شدند.
وی در خصوص وضعیت اهدای خون در بیجار و سقز بیان کرد: در دهه اول ماه محرم ١٦٩ اهداکننده سقزی و ٣٨٩ اهداکننده بیجاری جهت اهدای خون مراجعه کردند که به ترتیب ١٢٣ و ٢٥٢ واحد خون کامل توسط ایشان اهدا شده است.
کریمیان همچنین از جامعه اهداکنندگان خون کردستانی خواست اهدای خون را به روزهای خاص موکول نکنند و به منظور نجات جان بیماران در همه روزهای سال همراه با سازمان انتقال خون و بیماران نیازمند باشند.
انتهای پیام

captcha