تبعیت از ولایت؛ شرط پیروزی در عرصه‌های مختلف
کد خبر: 3748940
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

تبعیت از ولایت؛ شرط پیروزی در عرصه‌های مختلف

گروه سیاسی - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: اگر زعیم و رهبری همچون امام راحل و مدیریت خردمندانه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای باشد، قطعا در عرصه‌های مختلف پیروز خواهیم بود. امروز آن روز است که جهاد در رکاب ولی‌امر مسلمانان حکم آیات 110 و 112سوره توبه را دارد.

تبعیت از ولایت؛ شرط پیروزی در عرصه‌های مختلف

به گزارش خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، سالروز گرامیداشت 38اُمین هفته دفاع مقدس امروز، 31 شهریور با حضور آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، آقازاده، استاندار، حجت‌الاسلام عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان، سردار عزیزی، فرماندهی انتظامی استان، سردار کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان و جمعی از معاونان استاندار، مدیران کل، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان در اراک برگزار شد.
امام‌جمعه اراک 31 شهریور سال 97 را مقارن با 12 محرم روز دفن پیکر پاک شهدای کربلا به دست قبیله بنی‌اسد عنوان کرد و گفت: هم‌زمان‌شدن هفته دفاع مقدس با محرم نشان‌گر آن است که چراغ هدایت و روشن‌گری برای همیشه تاریخ روشن است و باید از همه فرصت‌ها برای بصیرت‌افزایی استفاده کرد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) در سنه 93 یا 94 هجری قمری، اظهار کرد: پرداختن به صحیفه سجادیه این امام همام انسان را از بند تاریکی و ظلمات نجات داده و زمینه حرکت در مسیر درست را فراهم می‌سازد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در این مراسم، به آیه 110 و 112 سوره مبارکه «توبه»؛ «لا يَزالُ بُنْيانُهُمُ الَّذي بَنَوْا ريبَةً في‏ قُلُوبِهِمْ إِلاَّ أَنْ تَقَطَّعَ قُلُوبُهُمْ وَ اللَّهُ عَليمٌ حَکيمٌ(110)؛ التَّائِبُونَ الْعَابِدُونَ الْحَامِدُونَ السَّائِحُونَ الرَّاكِعُونَ السَّاجِدُونَ الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّاهُونَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ(112)» استناد کرد و افزود: خداوند در این آیه 112 می‌فرماید فرماندهان عرصه جهاد باید دارای ویژگی‌های خاص باشند.
وی تصریح کرد: اگر زعامت و رهبری همچون امام راحل و مدیریت خردمندانه آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای باشد قطعا در عرصه‌های مختلف پیروز خواهیم بود. با عنایت به آیات الهی فرماندهان با لیاقتی سید حسن نصرالله گونه، سلیمانی‌گونه و ... که همه وجود آنان مملو از عشق به اهل‌بیت(ع) است در راستای رسیدن به اهداف عالی اسلام و قرآن قدم بر می‌دارند. امروز آن روز است که جهاد در رکاب ولی‌امر مسلمانان حکم آیات 110 و 111 سوره توبه را دارد.
این مقام مسئول ادامه داد: تاریخ به هم پیوسته است و سنت‌های الهی بر تاریخ حاکم و مشیت الهی بر تاریخ غالب است. سرانجام حق پیروز شده و باطل با شکست مواجه شده و نابود است. شاهدیم از بنی‌امیه و دیگر ظالمان اثری باقی نمانده است اما زندگی امام سجاد(ع) که چراغی در زندگی تاریک است همچنان متبلور است.
وی عنوان کرد: با حمله صدام به فرودگاه‌ها امام فرمودند؛ «دیوانه‌ای آمده سنگی پرتاب کرده و رفته اگر این جنگ 20سال هم طول بکشد ما ایستاده‌ایم». در زمان جنگ حتی ما اسلحه کلاش هم نداشتیم، اما امام راحل با بیداری و آینده‌نگری مردم را راهنمایی و مدیریت کردند. امروز که قریب 38 سال از آن روزها گذشته است و پیروزی‌ها را ارزیابی می‌کند متوجه افتخارات بسیار در این سال‌ها هستیم.
دری نجف‌آبادی گفت: با عزم و اراده قوی‌تر از همیشه در همه صحنه‌ها به دشمن نشان خواهیم داد که ملت ایران از راهی که انتخاب کرده است جانانه دفاع خواهد کرد و آلت دست استکبار نمی‌شود و فریب نمی‌خورد.

تبعیت از ولایت؛ شرط پیروزی در عرصه‌های مختلف
به گزارش ایکنا؛ سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، در ادامه این مراسم گفت: امروز دلاور‌مردان ایران اسلامی اقتدار خود را به نمایش می‌گذارند. امروز دفاع مقدس یکی از حوادث نادر نظام و سندی بر افتخارات امت اسلامی ما است.
وی در ادامه به تشریح زوایای سنت الهی، حوادث و تاریخ پرداخت و اضافه کرد: با تحقیق متوجه می‌شویم حوادث قانون‌مند هستند و تصادفی نیست. قوانین حاکم بر تاریخ یکسان است، در واقع فرا‌زمانی و فرامکانی است، ممکن است در هر مقطعی تکرار شود.
سردار کریمی در پایان سومین اصل را عبرت از تحولات برای شناخت عوامل شکست و پیروزی عنوان کرد و نقش انسان در حوادث و تحولات، فراز و فرودهای تاریخ را از دیگر اصول دانست و گفت: امروز در حوادثی که پیشروست با استفاده از همین اصول دشمنان شکست خواهند خورد و ما شاهد موفقیت بیشتر خواهیم باشیم.
انتهای پیام

captcha