تشریح برنامه‌های اتحادیه قرآنی کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3748951
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶

تشریح برنامه‌های اتحادیه قرآنی کهگیلویه و بویراحمد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد ویژه‌برنامه‌های این اتحادیه را تشریح کرد.

تشریح برنامه‌های اتحادیه قرآنی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید محمودی، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی باشت امروز، 31 شهریورماه با حضور در دفتر خبرگزاری ایکنای استان، از تشکیل صندوق حمایت از فعالان قرآنی استان(مربیان، حافظان، داروان، خبرنگاران، نویسندگان و هنرمندان قرآنی) خبر داد.
وی با اشاره به اینکه این صندوق نزد بانک رسالت افتتاح شده، افزود: ازسوی دارالقرآن کشور مبلغ 14 میلیون تومان به صندوق اختصاص داده شده است.
مدیر مؤسسه قرآنی غدیر گچساران اعطای تسهیلات وام قرض‌الحسنه با بهره 2 درصد، بیمه فعالان قرآنی، بیمه تکمیلی درمان، سفرهای زیارتی و سیاحتی را از وظایف صندوق اتحادیه ذکر کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت اتحادیه شرکت کنند.
محمودی در ادامه از کمک مالی مدیرکل ارشاد اسلامی استان جهت حمایت از فعالان قرآنی طی هفته‌های آینده خبر داد و بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم بیش از 5 هزار نفر فعال قرآنی در این صندوق شرکت کنند، ضمن اینکه مبلغ حق عضویت در صندوق اتحادیه از 10 هزار تا 200 هزارتومان است.کسانی که مبلغ بیشتری واریز کنند از تسهیلات بیشتری نیز برخوردارند.
واگذاری طرح‌های قرآنی اوقاف به اتحادیه
وی دوره‌های حفظ موضوعی و صورمنتخب با حضور 500 نفر، حفظ ترتیبی(حفظ طرح 4 و 6 ساله) با شرکت 600 نفر، حفظ مشارکتی 4 هزار نفر، تربیت حافظان مجازی 100 نفر، روخوانی و روانخوانی 300 نفر، تربیت مربیان قرآنی با مشارکت 50 نفر را از برنامه‌های اجرایی تحت پوشش اتحادیه اعلام کرد.
این فعال قرآنی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری همایش استانی حافظان قرآن نیمه دوم سالجاری، طرح حفظ جزء 30، راه اندازی مدارس شبانه روزی حفظ در یاسوج، دوره‌های تربیت مربی حفظ موضوعی و حفظ ترتیبی، دوره‌های تربیت مربی قرائت(روخوانی، تجوید، تحقیق تقلیدی و معارف قرآن) را از دیگراین برنامه‌ها اعلام کرد.
محمودی عنوان کرد: هزینه این برنامه‌ها از محل شهریه دانش‌آموزان، خیرین، 15 درصد از محل بقاع متبرکه و موقوفات تامین می‌شود.
اعلام طرح‌های قرآنی تبلیغات اسلامی به اتحادیه
وی در ادامه اظهارات خویش آموزش حفظ قرآن(جزء 30) با حضور 800 نفر در همه رده‌های سنی، آموزش عموی قرآن(روخوانی، روانخوانی و تجوید) با شرکت 900 نفر از مؤسسات قرآنی و 700 نفر از خانه‌های قرآنی، آموزش تخصصی مربیگری و تربیت مربی با حضور 75 نفر را ازجمله این ویژه برنامه‌ها برشمرد.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی باشت 30 نفر از استعدادهای قرآنی، برپایی 4 کارگاه سبک زندگی قرآنی، ویژه برنامه‌های ماه رمضان و دهه فجر را از سایر برنامه‌های واگذار شده به اتحادیه قرآنی استان بیان کرد.
تشریح برنامه‌های مؤسسه قرآنی غدیر گچساران
محمودی در بخش دیگری از بیانات خویش، گسترش فعالیت‌های قرآنی در مؤسسه را از برنامه‌های اجرایی در مؤسسه دانست و تصریح کرد: 120 نفر از قرآن آموزان(برخی از آنها مددجویان کمیته امداد بودند) خانم و آقا مقطع سوم تا ششم ابتدایی جزء 30 را به صورت آموزش جامع(تفسیرو تدبر، روخوانی، مفاهیم و شان نزول) یاد گرفتند و به قبول شدگان گواهی پایان دوره اعطا شد.
وی با اشاره به اینکه هزینه طرح از سوی بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء تأمین شده، خاطرنشان کرد: در این مراسم رئیس کمیته امداد باشت و گچساران به مددجویان قول خرید لوازم التحریر و اعطای کارت هدیه 50 هزار تومانی داده‌اند.
برنامه‌های قرآنی ارشاد باشت
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود، آزمون قرآن و عترت، تجلیل از حافظان، فعالان و پیشکسوتان قرآنی، توزیع کتاب‌های قرآنی، کرسی تلاوت قرآن در روستاها را از جمله فعالیت‌های ارشاد اسلامی اعلام کرد.
محمودی کلاس‌های تفسیر و تدبر، کارگاه‌های سبک زندگی، نمایشگاه علوم قرآنی و جلسات قرآنی و همکاری در برگزاری برنامه‌های قرآنی سایر نهادها را از دیگر برنامه‌های این اداره برشمرد.
انتهای پیام

captcha