اهدای «تمام نهج‌البلاغه» به کتابخانه‌های اسپانیا
کد خبر: 3748963
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹

اهدای «تمام نهج‌البلاغه» به کتابخانه‌های اسپانیا

گروه بین‌الملل ـ کتاب نفیس «تمام نهج‌البلاغه» به کتابخانه تاریخی و مهم اسکوریال و کتابخانه بزرگ اسلامی مادرید اسپانیا، اهدا شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ حجت‌الاسلام سید‌صادق موسوی، مؤلف کتاب ارزشمند «تمام نهج‌البلاغه» همراه با علیرضا اسماعیلی، رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا، کتاب نفیس «تمام نهج‌البلاغه» را به کشیش لوئیس دلبایه مرینو، مدیر کتابخانه تاریخی و پراهمیت اسکوریال اسپانیا اهدا كرد.

در مراسم اهدای این كتاب به كتابخانه اسكوریال، حجت‌الاسلام موسوی به بیان توضیحاتی در خصوص گردآوری کتاب «تمام نهج‌البلاغه» پرداخت و طی آن بیان كرد: این کتاب حاصل حدود 28 سال پژوهش در کتابخانه‌های مختلف در سراسر دنیا و بررسی حدود 80 هزار منبع، است.

وی افزود: این کتاب که پیش‌تر به دبیرکل وقت سازمان ملل نیز اهدا شده است، شامل سخنان کامل امام علی (ع) در قالب خطبه‌ها، نامه‌ها، عهدنامه‌ها، وصایا و ... است که براساس 1200 سند و منبع معتبر گردآوری شده است.

کشیش لوئیس دلبایه مرینو نیز ضمن اظهار خرسندی از دریافت این کتاب، آن را اثری بسیار مهم و قابل استفاده برای مراجعان محقق به خصوص در حوزه اسلام‌شناسی در کتابخانه اسکوریال دانست و اظهار امیدواری كرد که به زودی ترجمه آن را به زبان اسپانیایی نیز دریافت كند.

همچنین این کتاب طی مراسم جداگانه‌ای به ماریا آراسلی گارسیا مارتین، مدیر کتابخانه بزرگ اسلامی مادرید اهدا شد.

خانم مارتین نیز با ابراز خوشحالی از دریافت کتاب، آن را نسخه‌ای منحصر به فرد دانست و اظهار كرد که با توجه به وجود کتب مختلف در حوزه اسلام و علوم اسلامی، بدون شک وجود کتاب «تمام نهج‌البلاغه» موجب غنای بیشتر کتابخانه بزرگ اسلامی مادرید می‌شود و در اختیار محققان و مراجعه‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، تمام نهج‌البلاغة كتابى است به زبان عربى تألیف سيد رضى كه در زمره مستدركات نهج‌البلاغه جاى مى‌گيرد و به وسيله سيد صادق موسوى مورد تحقيق قرار گرفته است.

انتهای پیام

captcha