رزمندگان جنگ اقتصادی اینگونه باشند
کد خبر: 3748976
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
منبرهای یک دقیقه‌ای؛

رزمندگان جنگ اقتصادی اینگونه باشند

‌گروه جامعه ــ خداوند در آیاتی از قرآن کریم می‌فرماید: «چرا وقتی امتحان و سختی ما به سوی آنها آمد تضرع نکردند»؛ رزمندگان دوران دفاع مقدس گاهی در میدان جنگ پوتین خود را درمی‌آوردند که بیت‌المال را از بین نبرند، رزمندگان جنگ اقتصادی اینگونه باشند و از بیت‌المال حفاظت کنند.

به گزارش ایکنا؛ نگاه و ظرفیت انسان به حوادث تلخی، شیرینی، بزرگی، کوچکی یا اشکال دیگر آن را تعیین می‌کند حوادث در بیرون ما است اما تلخی و شیرینی آن در درون انسان رخ می‌دهد. لذا مومن همچون کوه استوار است، و کسی که ظرفیت ندارد حوادث کوچک را بزرگ می‌کند و در مقابل آن می‌شکند.

رزمندگان مظلوم ما در دوران دفاع مقدس مقابل تمام دنیا، بدون دادن وجبی از خاک مقدس جمهوری اسلامی؛ کشور را به پیروزی رساندند، امروز چه شده است که برخی از مسئولان ما نمی‌توانند مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشور را برطرف کنند، موفقیت رزمندگان و بسیجیان ما در این بود که خالصانه با تلاش جهادی و شبانه روزی در کنار نگاه به آسمان کار می‌کردند.

هنگام جنگ در یکی از عملیات‌ها شهید برونسی با توسل به حضرت زهرا(ع) توانست همرزمان خود را که در میدان مین گیر افتاده بودند؛ نجات دهد. رزمندگان دوران دفاع مقدس در عین حال که زحمت می‌کشیدند نگاهشان به آسمان بود. آیا امروز هم رزمندگان جنگ اقتصادی ما نگاهشان به آسمان است.

خداوند در آیاتی از قرآن کریم می‌فرماید چرا وقتی امتحان و سختی ما به سوی آنها آمد تضرع نکردند؛ رزمندگان دوران دفاع مقدس گاهی در میدان جنگ پوتین خود را درمی‌آوردند که بیت‌المال را از بین نبرند، رزمندگان جنگ اقتصادی اینگونه باشند و از بیت‌المال حفاظت کنند.

امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند: «در عرصه‌های سخت جنگ وقتی خداوند صداقت ما را می‌دید یاری خود را می‌رساند»؛ خداوند همواره اینگونه است، امروز اهل‌بیت(ع) همان اهل‌بیت(ع) هستند، رهبر ما همان رهبر است باید ببینیم که چه عوض شده است.

« بخشی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی/ محرم 1397»

انتهای پیام

captcha