فردا؛ آغاز ثبت نام کلاس‌های معارف همسران طلاب
کد خبر: 3749002
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

فردا؛ آغاز ثبت نام کلاس‌های معارف همسران طلاب

کانون خبرنگاران نبأ ــ به همت مدیریت امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه قم جهت شرکت در دوره‌های معارف خانواده (طرح کوثر) برای سال تحصیلی جدید به دو شیوه حضوری و نیمه حضوری از همسران طلاب ثبت نام به‌عمل می‌آید.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمود محققیان، معاون تهذیب سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با اعلام این خبر، گفت: قريب به 18 سال از برگزاری كلاس‌های معارف اسلامی می‌‌گذرد که هم‌اکنون زیر نظر معاونت تهذیب و تربیت سطوح عالی و خارج برگزار می‌شود؛ با توجه به نياز جامعه و استقبال همسران طلاب به فراگيری مسائل دينی، به لطف الهی و عنايات خاصه امام عصر(عج) اين برنامه هم‌چنان برقرار است.
وی با بیان اینکه این طرح به مدت دو سال (دوره عمومی) و یک سال (دوره تکمیلی) برگزار می‌شود، گفت: بعد از پایان هر دوره به فارغ‌التحصیلان گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.
حجت‌الاسلام محققیان به معرفی دفاتر فعال امور خانواده پرداخت و افزود: در دوره حضوری برای دسترسی آسان خانواده‌های محترم طلاب، این کلاس‌ها در هفت منطقه استان قم (در قالب 9 دفتر) و یک دفتر نیز در شهرستان نجف‌آباد تشکیل می‌شود. میزان و نحوه ساعت برگزاری کلاس‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که حتی‌الامکان با وظایف خانه‌داری بانوان تعارض و تداخلی نداشته باشد.
وی نیروگاه (نوبت صبح) ابتدای نیروگاه، جنب مدرسه امام محمد باقر(ع)، مجتمع مسکونی آیت‌الله‌العظمی خوئی(ره) جنب بیمارستان خرمی، پردیسان (نوبت صبح و عصر) مسجد خاتم‌الانبیاء 32812885 و (هزاره هشتم- مسجد امام حسن عسکری(ع)، مجتمع مسکونی آیت‌الله شاهرودی (عصر) 37772138، بلوار 15 خرداد، بلوار محتشم کاشانی، دانشگاه پیام نور، کوچه پنجم، شهرک مهدیه (صبح) 32962899، معاونت تهذیب، ساختمان شهید مدنی، مدرسه معصومیه (صبح) بلوار امین، جنب درب اصلی مدرسه علمیه معصومیه برادران، مجتمع مسکونی آیت‌الله سیستانی(عصر) میدان امام، خیابان کارگر، ابتدای خیابان خیام، نجف‌آباد، جنب مدرسه جامعة الامام المنتظر(ع) را از دفاتر فعال معارف خانواده معرفی کرد.
محققیان به محتوای علمی و عملی کلاس‌های طرح کوثر اشاره کرد و گفت: جهت افزایش سطح علمی و مهارتی خانواده حوزویان و آشنايی با معارف اسلامی، این دروس برای همسران طلاب تدریس می‌شود؛ «آشنايی با فقه زندگی(احکام)، آشنايی با آيين زندگی(اخلاق)، دروس تربیتی(آئین همسرداری و تربیت فرزند)، آشنايی با عقايد اسلامی، روش تدريس و كلاس‌داری، آموزش قرآن (روان‌خوانی، روخوانی، تجويد، ترجمه، مفاهيم و روش حفظ)، مهارت فرزندپروری(کارگاهی)، مهارت همسرداری(کارگاهی)» از جمله محتوای آموزشی این دوره است.
معاون تهذیب سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم افزود: در صورت استقبال دانش‌پژوهان، در کنار کلاس‌های آموزش معارف، كلاس‌های هنری(با دریافت هزینه) از جمله مداحی، مرثیه‌خوانی، هنری و... به‌صورت اختیاری در این دفاتر تشكيل می‌شود.
وی گفت: برای استفاده بیشتر و بهتر بانوان از کلاس‌ها، در کنار هر دفتر مکانی برای مهد کودک در نظر گرفته شده است که متربیان به راحتی در کلاس‌ها حضور پیدا کنند. مزیت دیگر این مهدها این است که فرزندان این خانواده‌ها، توسط مربیان مهد کودک، آموزش و حفظ برخی آیات، اشعار مفید و با مضامین مذهبی، نقاشی و بازی‌های کودکانه را فرا می‌گیرند.
معاون تهذیب سطوح عالی حوزه علمیه قم یادآور شد: ثبت نام طرح کوثر از یکشنبه یکم تا دهم مهرماه انجام می‌شود و زمان شروع کلاس‌ها یکشنبه، 15 مهرماه خواهد بود، همچنین زمان برگزاری کلاس‌ها نیز در طول هفته از شنبه تا چهارشنبه است.
وی متذکر شد: دانش‌پژوهان سال اول باید مشخصات کامل خود را وارد کرده و بعد از انتخاب پایه و دفتر، ثبت نام خود را نهایی کنند؛ کپی کارت حوزوی همسر به‌صورت حضوری در دفاتر اخذ می‌شود، دانش‌پژوهان پایه دوم و سوم بعد از مشاهده صفحه مشخصات، به صفحه آخر منتقل شده، دفتر و پایه خود را انتخاب کرده و در انتها ثبت نام خود را تایید نهایی کنند، فعالیت‌های اجرایی این کلاس‌ها مستقیما توسط بانوان انجام می‌گیرد که مدیریت و هماهنگی و نظارت آن بر عهده اداره امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم است و انتخاب نوبت و دفتر در اختیار دانش‌پژوه بوده؛ اما ساعت کلاس، پس از اتمام ثبت نام به اطلاع دانش‌پژوهان خواهد رسید.
داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در این دوره‌ها جهت ثبت نام باید به پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت تهذیب http://tahzib-howzeh.com (سامانه کوثر) مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر می‏توانند با شماره 37830959 تماس بگیرند .
اکبر پوست‌چیان
انتهای پیام

captcha