هفته دفاع مقدس؛ مجالی برای بازشناخت ذخائر معنوی و فرهنگی
کد خبر: 3749023
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹

هفته دفاع مقدس؛ مجالی برای بازشناخت ذخائر معنوی و فرهنگی

گروه اجتماعی - مدیرکل بنیاد شهید گیلان گفت: هفته دفاع مقدس مجالی است برای بازشناخت ظرفیت ها و ذخائر معنوی و فرهنگی شهدا، جانبازان و آزادگان و بازگویی رشادت و جانفشانی دلیرمردانی که عاشقانه دل به آرمان های والا و انقلابی امام عظیم الشان دادند.

هفته دفاع مقدس؛ مجالی برای بازشناخت ذخائر معنوی و فرهنگی

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: این دوران یکی از حساس ترین و بارزترین برهه های حیات راستین ملت ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این مرز و بوم است.

وی با بیان اینکه دوران هشت ساله دفاع مقدس همچون نگینی تابناک، تا همیشه زمان بر تارک حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می درخشد، تصریح کرد: دفاع مقدس امت اسلامی ایران در برابر تجاوز همه جانبه دشمنانش در تاریخ افتخارآفرینی مبارزات حق طلبانه یک ملت بزرگ، فروزان خواهد بود.

این مقام مسئول گفت: هفته دفاع مقدس مجالی است برای بازشناخت ظرفیت ها و ذخائر معنوی و فرهنگی شهدا، جانبازان و آزادگان و بازگویی رشادت و جانفشانی دلیرمردانی که عاشقانه دل به آرمان های والا و انقلابی امام عظیم الشان دادند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با بیان اینکه پایداری ایران اسلامی برخاسته از روح وحدت و ایمان است، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس در سایه هدایت های امام شهیدان شکل گرفت و باعث احیای یک مکتب سازنده برای همه نهضت های آرمان گرا و ایدئولوژیک جهان شد.

پاکاری ادامه داد: دفاع مقدس در زمینه های مختلف سیاسی، نظامی، اجتماعی، فرهنگی و... توانست معادلات جهانی را بر هم زند و تحلیل های مادی دنیاپرستان را نقش بر آب سازد.

وی جنگ تحمیلی هشت ساله را داستان عبرت آموزی دانست و یادآور شد: بی تردید این حادثه عظیم در یادها خواهد ماند و غرور و سرافرازی و حماسه آفرینی را در نسل های بعدی انقلاب بر جای خواهد گذاشت.

انتهای پیام

captcha