برگزاری همایش رهروان زینبی در همدان
کد خبر: 3749041
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵

برگزاری همایش رهروان زینبی در همدان

گروه فرهنگی ــ همایش لبیک یازینب(س) امروز همزمان با روز دوازدهم ماه محرم در سراسر کشور در 13 امامزاده همدان برگزار می‌شود و نوای لبیک یا زینب(س) در این آستان‌های مقدس طنین‌انداز خواهد شد.

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از جماران حجت‌الاسلام محمد کاروند افزود: مراسم اصلی این آیین در امامزاده عبداله همدان و 13 امامزاده و بقعه متبرکه دیگر در سطح استان برگزار می شود.
وی تجدید بیعت بانوان انقلابی با حضرت زینب (س) را از اهداف این همایش دانست، اظهار کرد: این همایش امروز همزمان با روز دوازدهم ماه محرم در سراسر کشور برگزار می‌شود و نوای لبیک یا زینب (س) در این آستان های مقدس طنین انداز خواهد شد.
حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه به طور معمول یک امامزاده شاخص در هر شهرستان انتخاب می‌شود و بانوان از سراسر شهرستان در آن امامزاده حضور می‌یابند، گفت: این همایش امروز عصر آغاز و تا اذان مغرب و عشاء ادامه می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه این آیین ویژه بانوان است، عنوان کرد: در برگزاری این همایش جامعه بسیج زنان و حوزه‌های علمیه بانوان با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری دارند.
حجت الاسلام کاروند تبیین جایگاه حضرت زینب (س)، تجدید بیعت بانوان انقلابی با حضرت زینب (س)، دفاع از حریم حجاب و عفاف، تعالی خانواده و ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی را از اهداف این همایش است.
گفتنی است؛ همایش رهروان زینبی (س) همزمان در 317 امامزاده و بقعه متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha