خوانش خاطرات جانباز شیمیایی از جنگ؛ تلفیق نمایشنامه‌خوانی و اجرای صحنه‌ای
کد خبر: 3749044
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵

خوانش خاطرات جانباز شیمیایی از جنگ؛ تلفیق نمایشنامه‌خوانی و اجرای صحنه‌ای

گروه فرهنگی ـ نمایش‌نامه «کابوس یک رویا» که روایتی از خاطرات جانبازی شیمیایی در مورد جنگ است؛ چهارشنبه ۴ مهرماه ۱۳۹۷ ساعت ۶ عصر در کافه کتاب تالار حافظ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اجرا می‌رود.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، «کابوس یک رویا» یک نمایشنامه رئالیستی است و روایت‌زنی به نام رویا که همسر یک جانباز شیمیایی به نام حمید است، را در قصه خود دارد. حمید مدام از جنگ و خاطرات جنگ می‌گوید و رویا سعی دارد او را به زندگی حال برگرداند و از گذشته دور کند و در طول داستان اتفاقاتی برای رویا می‌افتد که بهتر است آن را به تماشا بنشینید.
سارا رحیمی که هدایتگر این متن است گفت: در جاهایی از داستان خاطرات حمید از زبان رویا روایت می‌شود که این بخش توسط خودم به متن اضافه شده است. سوژه اصلی این نمایشنامه دفاع مقدس و اثرات مخرب جنگ بر زندگی افراد است و کار تلفیقی از نمایشنامه و اجرای صحنه‌ای است و دلیل آن این بوده که بهتر بتوانیم روایتگر دفاع مقدس و القای حس و حال آن دوران به مخاطبانمان باشیم‌.
کابوس یک رویا به نویسندگی مهرداد کورش نیا و هدایت سارا رحیمی و با خوانش سید کمال علوی و سارارحیمی، موسیقی متن مهدی شکاری و شرح صحنه‌خوان و صداگذار زهرا قدومی، دستیار و منشی صحنه فاطیما دبیری است که طراحی پوستر این نمایشنامه توسط سحر نیک نام انجام شده است و همانگونه که رحیمی می‌گوید: این نمایشنامه چهارشنبه، ۴ مهر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۶ عصر در کافه کتاب تالار حافظ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اجرا می‌رود.
انتهای پیام

captcha