محرومیت۱۳۰۰ دانش‌آموز از تحصیل در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3749053
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹

محرومیت۱۳۰۰ دانش‌آموز از تحصیل در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ سرپرست آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: طی سال تحصیلی گذشته در سطح استان، یک هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز متوسطه اول و دوم از تحصیل بازماندند.

محرومیت۱۳۰۰ دانش آموز از تحصیل در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، عباس سعیدی، سرپرست آموزش و پرورش استان ظهر امروز ۳۱ شهریورماه سال جاری در نشست خبری اظهارکرد: سال گذشته در مقطع متوسطه اول یک هزار و ۳۰۰ دانش آموز ازتحصیل بازماندند که پس از بررسی ها حدود ۷۰۰ دانش آموز تحصیل در حوزه علمیه را انتخاب کرده و ۶۰۰ نفر به دلایل مختلف از تحصیل بازماندند.

وی ادامه داد: در مقطع متوسطه دوم نیز در مجموع ۷۰۰ نفر از تحصیل بازماندند که در مجموع یک هزار و ۳۰۰ نفر در مقطع متوسطه اول و دوم از تحصیل محروم شدند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان مربوط به مناطق عشایری است، گفت:  آموزش و پرورش امکانات لازم را برای تحصیل دانش آموزان عشایر فراهم کرده اما اغلب به دلیل ممانعت والدین دانش آموزان از ادامه تحصیل باز می ماندند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها بیشتر به دلیل استفاده از فرزندان خود به عنوان نیروی کار از حضور آنان در مدرسه جلوگیری می‌کنند، خاطرنشان کرد: سال گذشته با مشارکت دادگستری ۶۰۰دانش آموز محروم از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت بازگشتند.

captcha