۱۸ هزار نوآموز یزدی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند
کد خبر: 3749100
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵

۱۸ هزار نوآموز یزدی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

گروه اجتماعی ـ افزون بر ۱۸ هزار نوآموز در استان یزد در قالب مراسم غنچه‌ها سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

افزون بر 18 هزار نوآموز درمراسم غنچه ها سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

به گزارش ایکنا از یزد، آیین بازگشایی مراکز پیش دبستانی با عنوان مراسم غنچه‌ها 31 شهریورماه در 389 مرکز پیش دبستانی استان برگزار شد و افزون بر 18 هزار نوآموز، سال تحصیلی جدید را در یک هزار و 46 کلاس درس آغاز کردند.
در مراسم نمادینی که به همین منظور با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، سرپرست فرمانداری یزد و جمعی از مسئولان استانی در پیش دبستانی سرای دانش نو ناحیه یک یزد برگزار شد، نوآموزان با اجرای دکلمه و سرود سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
سعیده بهادرزاده، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم گفت: پیش دبستانی یک دوره صرفا آموزشی و محلی برای رقابت و مقایسه نوآموزان نیست بلکه یک دوره تربیتی است.
بهادرزاده افزود: در این دوره نوآموزان باید زیرساخت‌های آموزشی و مهارت های گوناگون را فراگیرند و آماده ورود به مدرسه شوند.
وی با اشاره به اینکه اهداف دوره ابتدایی دراین دوره اجرا نمی شود تصریح کرد: در این دوران کودکان باید ضمن دوست یابی و آشنایی با اولین محیط دوستانه بعد از منزل، در ابعاد مختلف ذهنی، اجتماعی ، عاطفی و روانی رشد یابند و همزمان با آموزش مهارتها در بستر شادی و نشاط آماده ورود به مدرسه شوند.
یادآور می شود در این مراسم مسئولان با استقبال از دانش آموزان و اهدای هدایا آنها را به کلاس های درس راهی کردند.

انتهای پیام

captcha