زندگی با رنگ الهی/ کلام وحی مایه آرامش من است
کد خبر: 3749115
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴
گفت‌و‌گو ایکنا با یک پرستار حافظ قرآن؛

زندگی با رنگ الهی/ کلام وحی مایه آرامش من است

گروه فعالیت‌های قرآنی - پرستار و حافظ کل قرآن کریم با بیان اینکه شغل پرستاری کاری بسیار سخت و پراسترس و در عین حال بسیار لذت‌بخش است، افزود: کلام وحی مایه آرامش درونی من است و تا حد توان سعی می‌کنم این آرامش را به بیمار منتقل کنم.

با رنگ الهی زندگی کنیم

فریده احدی، کارشناسی ارشد پرستاری و حافظ کل قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌ شرقی، در مورد آغاز فعالیت‌های قرآنی خود گفت: به مسائل دینی و فهم احکام قرآنی علاقه داشتم و علاوه بر آن، همیشه یک خلأ دینی را درونم احساس می‌کردم که با حفظ قرآن توانستم به آرامش و رضایت درونی‌ام دست پیدا کنم.

وی با بیان اینکه 9 سال است که به عنوان پرستار در بیمارستان سینا در تبریز مشغول کار است، ادامه داد: در سال آخر دوره کارشناسی پرستاری یعنی از سال 1387 به صورت نیمه‌وقت و بدون برنامه مشخص و صرفاً با هدفی کوتاه‌مدت در حد حفظ چند صفحه از قرآن کریم و انس بیشتر با کلام وحی فعالیت قرآنی خودم را آغاز کردم.

احدی اظهار کرد: شیرینی و حلاوت انس با قرآن کریم آن‌چنان انسان را مجذوب خود می‌کند که تشنه حفظ و یادگیری آن می‌شود. الحمدالله توفیق الهی نصیبم شد و روز به روز با علاقه بیشتر و نظم منسجم‌تر حفظ قرآن را ادامه دادم و توانستم حافظ کل قرآن شوم.

در سال جاری روز میلاد امام رضا(ع) روزی فراموش‌نشدنی برای اوست، چراکه وی در مرداد سال 1397 مصادف با میلاد امام رضا(ع) توانست حفظ کل قرآن کریم را به لطف خدا به اتمام برساند.

تأثیر لقمه حلال در گرایش فرزندان به فعالیت‌های قرآنی
این حافظ کل قرآن کریم تأثیر لقمه حلال را در گرایش فرزندان به فعالیت‌های قرآنی مفید و تأثیرگذار دانست و گفت: پدرم با نان حلال و تشویق‌های عملی خود مرا به ادامه راه تشویق می‌کرد، برای مثال پدرم می‌گفت «بچه‌ها من قرآن می‌خوانم و شما اشکالات مرا بگویید» و مادرم با توجه به پرمشغله بودنم با حمایت‌هایی که کرد مرا به سمت سفره الهی هدایت کرد.

احدی تشویق‌ها و پیگیری‌های خواهرش را از انگیزه‌های حفظ قرآن کریم بیان کرد و افزود: مشوق اصلی‌ وهمیشه پیگیر من در حفظ قرآن خواهرم بود که خودش نیز حافظ بود و فعالیت‌های قرآنی داشت.

هرچند کار در محیط بیمارستان و شغل پرستاری و حفظ قرآن کریم کار آسانی نیست و سختی‌های خاص خودش را دارد، ولی فریده احدی با شکیبایی تمام آن‌ها را پشت سر گذاشته است. چنانچه خودش می‌گوید: حدود چهار سال به خاطر مشکلات کاری و ادامه تحصیل فقط محفوظات قبلی را با برنامه دقیق زیر نظر استاد عزیزم تثبیت کردم و حفظ جدیدی نداشتم. تقریباً در طی پنج سال توانستم کل قرآن را حفظ کنم.

برخلاف بسیاری از افرادی که کار پرستاری و فعالیت‌های قرآنی را همسو با یکدیگر نمی‌دانند، فریده احدی می‌گوید: قرآن کتاب آسمانی همه ماست و در محیط بیمارستان، هم برای کادر درمان و هم برای بیمار که امیدی جز خدا ندارد، نیاز به آرامش و شفای موجود در این کلام وحی بیشتر احساس می‌شود. شغل پرستاری کاری بسیار سخت و پراسترس در عین حال بسیار لذت‌بخش است. کلام وحی مایه آرامش درونی من است و تا حد توان سعی میکنم این آرامش را به بیمار منتقل کنم.

در سوره اسراء آیه ۸۲ قرآن کریم آمده است: «وَ ننزِّلُ منَ القرْآنِ ما هوَ شفاء» یعنی قرآن موجب شفا و سلامت روح است و هر فردی با توجه به درجه ایمان و ظرفیت و آمادگی پذیرش وجودی از آن بهره خواهد برد. از این رو می‌توان گفت که تیم درمانی نیز می‌تواند با مراقبت مؤثر به شفای جسمی و روحی بیماران کمک کند.

عمر کوتاه انسان‌ها ارزش آن را دارد که سال‌ها در وادی قرآن وقت سپری کنند 
احدی معتقد است: عمر کوتاه انسان‌ها ارزش آن را دارد که سال‌ها در وادی قرآن وقت سپری کنند، چراکه به نظرم زندگی قرآنی لذتی دارد که فقط فرد تجربه‌کننده آن را درک می‌کند. 
هدف از خواندن کلام وحی چیزی جز دستیابی به آن لذت نیست و رسیدن به آن به انس بیشتر و فهم معانی روشمند قرآن و عمل به آن در زندگی نیاز دارد. امید است که خداوند متعال توفیق آن درجات را به تک‌تک ما عنایت فرماید.

وی ادامه داد: هدف این کتاب آسمانی چیزی جز هدایت بشر و ارائه درس زندگی نیست. تلاش من نیز این است که در حد ظرفیت خود دانسته‌هایم را به کار بندم و از خداوند متعال خواهان معرفت بیشتر به منظور داشتن زندگی خداپسندانه هستم تا بیش از این در حسرت روزهای از دست رفته نباشم.

وی تاکنون دو بار در مسابقات نظام پرستاری مقام اول را کسب کرده و به مرحله کشوری راه یافته است و در سال جاری نیز در مسابقات حفظ کل قرآن کریم دانشگاه علوم پزشکی تبریز مقام اول را کسب کرد و به مرحله کشوری راه پیدا کرد. او به جوانان این مرزوبوم توصیه می‌کند که از تلاوت و قرائت کلام وحی حداقل در حد قرائت روزانه چند صفحه غافل نشوند.

انتهای پیام

captcha