پوشش تحصیلی ۹۹.۳ درصدی در استان اردبیل
کد خبر: 3749136
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

پوشش تحصیلی ۹۹.۳ درصدی در استان اردبیل

گروه اجتماعی ـ معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر پوشش تحصیلی در استان ۹۹.۳ درصد است که امید می‌رود با شناسایی مبادی بی سوادی در بازه سنی ۱۰ الی ۲۰ ساله این رقم افزایش یابد.

پوشش تحصیلی ۹۹.۳ درصدی در استان اردبیلغلامحسین گنجی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در گفت وگو با ایکنا از اردبیل، تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ میزان باسوادی در کشور در بازه سنی ۴۹- ۱۰ ساله ۹۴.۷ درصد و در استان اردبیل ۹۳.۱ درصد است.
وی بیان کرد: میزان باسوادی استان اردبیل با میانگین کشور ۱.۶ درصد فاصله داشته و هم اکنون اردبیل در رتبه ۲۳ بی سوادی قرار گرفته است.
وی گفت: در سال تحصیلی گذشته میزان تعهد استان برای باسواد کردن افراد بی سواد ۹ هزار و ۲۰۰ نفر بود که باسوادی بالاتر برای ۹ هزار و ۳۳۴ نفر محقق شد.
معاون سوادآموزی استان اردبیل از فعالیت یک هزار و ۴۰۰ آموزشیار بخش خصوصی سواد آموزی بی سوادان استان خبر داد و گفت: به ازای هر یک نفر قبول شده بی سوادی هفت میلیون و ۲۰۰ هزار ریال سرانه در نظر گرفته شده است.
گنجی از تلاش برای انسداد مبادی بی سوادی در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر پوشش تحصیلی در استان ۹۹.۳ درصد است که امید می‌رود با شناسایی مبادی بی سوادی در بازه سنی ۱۰ الی ۲۰ ساله این رقم افزایش یابد.
وی مرز باسوادی را ششم ابتدایی سوادآموزی عنوان کرد و گفت: سوادآموزان با دریافت مدرک ششم ابتدایی در سوادآموزی به عنوان باسواد شناخته شده و می‌توانند مدارج بالای تحصیلی را طی کنند.
انتهای پیام

captcha