براتلو: اجرای قانون جامع ایثارگری از فعالیت‌های مهم سازمان پیشکسوتان است
کد خبر: 3749144
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
یاد سرداران بی سر یاد باد/ 2

براتلو: اجرای قانون جامع ایثارگری از فعالیت‌های مهم سازمان پیشکسوتان است

گروه جهاد و حماسه ــ رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اجرای قانون جامع ایثارگری از فعالیت‌های ویژه انجمن پیشکسوتان است و در اولین قدم مقرر شده است تا کارت ایثارگری به همه رزمندگان اعطا شود.

براتلو: ایثارگران مغز متفکر دفاع مقدس هستند/توجه به اجرای قانون جامع ایثارگری/ سربازان موتور محرک نیروهای مسلح استصفرعلی براتلو، رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به فرمایشات رهبری درباره دفاع مقدس، اظهار کرد؛ مقام معظم رهبری می‌فرماید: «دوران دفاع مقدس را حقیقتاً باید گرامی شمرد و پاسداری کرد، چون آن هشت سال دفاع مقدس تضمین‌کننده حیثیت کشور، هویت ملت، امنیت فعلی و عزت ملت ایران شد.» در هشت سال دفاع مقدس شاهد حضور شش میلیون رزمنده هستیم و در آن زمان سرباز، بسیجی، ارتشی، سپاهی، شهربانی، ژاندارمری، اعضای وزارت دفاع و اعضای جهاد و نیروهای مردمی نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند.

وی ادامه داد: باید به جامعه القا کرد که امنیت و آسایش امروز به واسطه جانفشانی‌های رزمندگانی است که در هشت سال دفاع مقدس جهاد کردند. باید به آنها احترام گذاشت و فداکاری و ایثارشان را تکریم کرد.

وی افزود: تکریم رزمندگان و مقدس شمردن جایگاهشان باید در جامعه نهادینه شود. ما باید جایگاه‌ آنها را ویژه ببینیم و برایشان ارزش و احترام قائل شویم تا افراد جامعه هم به آنها احترام بگذارند. این احترام و ارزش‌ها باید برای هر رتبه از رزمندگان (سربازان، فرماندهان، افسران) باشد. به هرحال همه آنها در این هشت سالی که بر کشور تجاوز شد، مردانه و بدون هیچ چشم‌داشتی در خدمت نظام بودند و مقابل دشمن ایستادگی کردند.

براتلو اظهار کرد: توجه و احترام به ایثارگران کلاس درس مجاهدت برای آیندگان است تمامی رزمندگان و ایثارگران حاضر در دوره دفاع مقدس باید بدانند که جامعه قدردان این فداکاری‌هاست.

براتلو اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در حال انجام  آن هستیم، اجرای قانون جامع ایثارگران است. این قانون مصوب مجلس بوده ودر تلاشیم تا به اجرا برسد. اولین اقداممان برای اجرای این قانون ارائه کارت ایثارگری به رزمندگان است که این اتفاق تا پایان امسال محقق خواهد شد.

وی افزود: تجلیل و تکریم از ایثارگران اتفاق مهمی است که هرساله آن را اجرا می‌کنیم و امسال نوزدهم شهریورماه به تجلیل از 20 هزار ایثارگر سراسر کشور پرداختیم.

براتلو اظهار کرد: قانون جامع ایثارگری شامل تکریم ایثارگران، ارائه خدمات کشوری، ارائه کارت ایثارگری، تدوین سند راهبردی خدمت‌رسانی به رزمندگان است که اگر این قانون اجرایی شود، به نفع پیشکسوتان دفاع مقدس خواهد بود.

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس در دوره‌ای داوطلبانه و با عشق رفتند و با خدا معامله کردند و به همین جهت است که تمام کاستی‌ها را با صبر خاصشان تحمل می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به نامگذاری روز سرباز به‌عنوان دومین روز از هفته دفاع مقدس تصریح کرد: سربازی یک کار مقدس، ارزشمند و موتور محرک نیروهای مسلح است. آنها آموزش می‌بینند تا کمک حال نیروهای مسلح باشد که این کارشان بسیار ارزشمند است.

captcha