محرم؛ فرصتی مناسب برای خودسازی و خودشناسی
کد خبر: 3749215
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

محرم؛ فرصتی مناسب برای خودسازی و خودشناسی

گروه اجتماعی ــ امام جمعه شهرستان طارم گفت: ماه محرم فرصت مناسبی برای خودشناسی و خودسازی است و تمسک به تعالیم قرآنی و الگوگیری از پیشوایان دینی انسان را از گزند بسیاری از بلاها و گرفتاری‌های پیش‌روی مصون نگه می‌دارد.

محرم؛ فرصت مناسب خودسازی و خودشناسیبه گزارش ایکنا، از زنجان، حجت‌الاسلام محمد صادقی‌پور، امام جمعه طارم شامگاه شنبه، 31 مهرماه در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: ماه محرم فرصت مناسبی است تا با تفکر در اعمال و رفتار خود نسبت به اصلاح خویش اقدام کرده و در مسیر خداشناسی و تأسی به اهل بیت(ع) گام برداریم.
وی با بیان احادیثی از ائمه اطهار(ع) بر ضرورت خدمت به خلق تأکید کرد و افزود: خدمت به خلق بهترین عبادت است و هر گامی که برمی‌داریم اگر در جهت خدمت به مردم و جلب رضایت پروردگار باشد اقدام پسندیده‌ای است.
امام جمعه طارم با اشاره به شجاعت‌ها و ایثارگری‌های امام حسین(ع) و یاران باوفایش در واقعه عظیم عاشورا، عنوان کرد: شهادت امام حسین(ع) یاد ایشان را در دل انسان‌های آزاده به‌ویژه شیعیان جهان جاودانه ساخت و هیچ‌گاه گذشت زمان غبار فراموشی بر چهره آن نخواهد زد.
این مسئول با تأکید بر ضرورت مأنوس شدن با قرآن در برهه فعلی، اظهار کرد: تمسک به تعالیم قرآنی و الگوگیری از پیشوایان دینی انسان را از گزند بسیاری از بلاها و گرفتاری‌های پیش‌روی بشر مصون نگه می‌دارد لذا باید تلاش شود این امر باید در بین دانش‌آموزن نهادینه شود.
انتهای پیام
captcha