دوره مجازی تربیت رشد کودک در مکتب‌القرآن دهاقان
کد خبر: 3749220
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶

دوره مجازی تربیت رشد کودک در مکتب‌القرآن دهاقان

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر مکتب‌القرآن دهاقان از برگزاری دوره مجازی روانشناسی و تربیت رشد کودک در این مرکز خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سیدامیر حجازی، مدیر مکتب‌القرآن دهاقان با اشاره به دوره مجازی روانشناسی و تربیت رشد کودک در این مرکز، گفت: امروزه آموزش با شیوه‌های نوینی ارائه می‌شود و یکی از این شیوه‌ها آموزش مجازی است که از جهات مختلفی همچون صرفه‌جویی در زمان و مکان به صرفه است. نخستین گام در راستای آموزش مجازی را می‌توان فرهنگ‌سازی، ایجاد اعتماد و باور مردم نسبت به کیفیت بالای آموزش و مدرک آن عنوان کرد.
وی بیان کرد: همه پدران و مادران در سال‌های اولیه تربیت فرزندان خود با مشکلاتی از قبیل عدم اطمینان و یا اینکه ممکن است در تربیت آن ها اشتباه بکنند، مواجه هستند و خواهان مشاوره برای حل این مشکلات هستند.
وی افزود: آشنا کردن فرزند به احکام اسلام و حلال و حرام از جمله وظایف پدر و مادر بر فرزند است، چنان‌که پیامبر اکرم(ص) در این رابطه فرموده‌اند «فرزندان‌تان را در سن هفت سالگی وادار به نماز کنید و اگر خواستید تنبیه کنید از سن 10 سالگی باشد و از این سن بیشتر بستر خواب آن‌ها را جدا کنید».
حجازی اضافه کرد: از موضوعاتی که در مسئله تعلیم و تربیت فرزند مطرح شده آن است که پدر و مادر، فرزند را بر دوستی علی ‌بن ابیطالب(ع) و فرزندان او تربیت کنند، زیرا مایه سعادت دنیوی و اخروی است چنان‌که رسول خدا(ص) خطاب به یکی از انصار فرمود «فرزندان خود را بر دوستی علی(ع) ادب کنید».
مدیر مکتب‌القرآن دهاقان گفت: رعایت عدالت از جمله توصیه‌های همیشگی است در مورد فرزندان و تربیت آن‌ها در خانواده نیز توجه فراوانی به عدالت شده است از جمله محبت عادلانه، تقسیم ارث عادلانه، حمایت مادی و معنوی عادلانه، رفتار عادلانه با فرزندان.
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به پایگاه اینترنتی www.navayehejaz.ir مراجعه و یا با شماره ۰۹۱۳۹۲۱۶۵۲۰ تماس بگیرند.
سیدامیر حجازی
انتهای پیام

captcha