دانش‌آموزان قدر فرصت‌های طلایی را بدانند/ لزوم همراهی دستگاه‌ها جهت تحول نظام آموزش‌و‌پرورش
کد خبر: 3749238
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶

دانش‌آموزان قدر فرصت‌های طلایی را بدانند/ لزوم همراهی دستگاه‌ها جهت تحول نظام آموزش‌و‌پرورش

گروه اجتماعی – نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: به دانش‌آموزان توصیه می‌کنم قدر فرصت‌های ارزشمند و طلایی را بدانند. امید است آموزش و پرورش، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی و .. همه کمک دهند تا زمینه رشد و تحول نظام آموزش و پررش را شاهد باشیم.

دانش‌آموزان قدر فرصت‌های طلایی را بدانند/ لزوم همراهی دستگاه‌ها جهت تحول نظام آموزش‌و‌پرورش

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز اول مهر در مراسم بازگشایی مدارس و گرامیداشت آغازین روز سال تحصیلی 97- 98 که در مدرسه شهدای آلومینیوم اراک برگزار شد گفت: امسال در استان مرکزی 22 هزار بچه‌های کلاس اولی به مدرسه می‌روند. در استان 240 هزار دانش‌آموز امسال مشغول تحصیل هستند.
وی مدارس را به اردوگاه علم و معرفت، عزت و شرف، سربلندی و استقلال، اخلاق و تربیت تشبیه کرد و افزود: فرهنگیان، مسئولان و والدین دانش‌آموزان و همه تلاش دارند نهالستان عزت و شرف و جهاد شکوفا و بارور شود. به دانش‌آموزان استان و کشور توصیه می‌کنم قدر فرصت‌های ارزشمند و طلایی را بدانند.
آیت الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: بیشترین تمرکز مسئولان باید روی دانش‌آموزان باشد، چراکه آنان سرمایه‌های ملی و بین‌المللی نظام هستند، دانش‌آموزان با آموختن الفبای صحیح در رشته‌های مختلف می‌توانند مسیر درست زندگی را بیابند. تحصیل در دوران کودکی و نوجوانی سرمایه دوران جوانی است که باید قدر دانسته شود.
امام جمعه اراک بیان کرد: دانش‌آموزان این دوران را ارج نهند، دوران تحصیل در مدرسه تنها یک بار اتفاق می‌افتد و تکرار ناشدنی است. هرچه بیاموزید ملکه ذهن شما خواهد شد. تجربه این دوران چراغ هدایت دوران جوانی است که باید به نحو احسن بهره‌برداری شود.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: سرمایه‌های اولیه همه ما اعم از مسئولان و غیره همان سرمایه دوران مدارس، خانوادگی و اجتماعی ماست که امروز به واسطه کسب تجارب دیگر و مطالعه و تحصیل پرورش و ارتقا پیدا کرده است. این روزها روزهای مقدس و ارزشمندی که نباید هرز رود.
وی تصریح کرد: همه مسئولان در همه رده‌ها، فرزندان که آینده‌سازان و سرداران قلم، ایثار، علم، دانش و ... هستند باید این فرصت‌ها را برای فردایی امید‌بخش قدر بدانند.
این مقام مسئول ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و نکوداشت یاد 6200 شهید استان و محکوم کردن حادثه تروریستی روز گذشته اهواز، اظهار کرد: حادثه دیروز بسیار روشن است. دشمنان نمی‌توانند از بروز این فاجعه ابراز بی‌اطلاعی کرده و عنوان کنند نمی‌دانستند، دو جبهه مخالف در خوزستان وجود دارند که هر روز برای خود نامی بر می‌گزینند. حادثه دیروز رخداد جدیدی هم نیست. درطول 15 سال گذشته بارها جنایت کرده و انفجارهای متعدد ایجاد کردند.
وی ادامه داد: دیروز با برنامه‌ریزی بیشتری جنایت وحشیانه را مرتکب شده و حداقل 25 نفر از هموطنان را به شهادت رسانده و 60 نفر مصدوم کردند. آنان می‌گویند اهواز را تخلیه کنید برای ما. این حرف و سخنی ابلهانه هم‌طراز سخن صدام است، ما با مردم خوزستان همدردی کرده و برای اقتدار نظام می‌جنگیم.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی هشدار داد: مردم فریب دشمنان با سخنان خوش آب و رنگ را نخورند، امید است مردم با هوشیاری بیشتری در برابر دشمن بایستند. امید است آموزش و پرورش، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی و .. همه کمک دهند تا زمینه رشد و تحول نظام آموزش و پررش در استان را شاهد باشیم. شاخص ما امام، شهدا، فرهیختگان، رهبر فرزانه انقلاب، شما دانش‌آموزان عزت‌آفرین است که با همدلی به تمام آرمان‌های تعریف شده نظام خواهیم رسید.
یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم زنگ ایثار و مقاومت در مدرسه شهدای آلومینیوم اراک توسط فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی نواخته شد.
انتهای پیام

captcha