پشتکار، صبر و هدف مشخص؛ سه مؤلفه مؤثر در آینده دانش‌آموزان
کد خبر: 3749253
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

پشتکار، صبر و هدف مشخص؛ سه مؤلفه مؤثر در آینده دانش‌آموزان

گروه اجتماعی - معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مرکزی داشتن هدف مشخص، صبر و پشتکار را از مؤلفه‌های مؤثر در موفقیت دانش‌آموزان دانست و گفت: سرمنشأ دروغ‌های دشمنان از سایت‌های مجازی است، باید مراقب باشید به درستی از آن استفاده کنید چراکه دشمن در کمین نسل جوان است.

پشتکار، صبر و هدف مشخص؛ سه مؤلفه موثر در آینده دانش‌آموزان/ دشمن در کمین نسل جوان است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مرکزی امروز، اول مهرماه در مراسم بازگشایی مدارس و گرامیداشت آغازین روز سال تحصیلی 97- 98 که در مدرسه شهدای آلومینیوم اراک برگزار شد، گفت: هر صحبتی برای نوجوانان و جوانان باید دارای سند باشد تا مورد قبول واقع شود.
وی تصریح کرد: همه جا خواندید یا شنیدید آمریکا و ایادی مزدور هدف از تحریم و جنگ را خدمت به ملت ایران بیان می‌کنند، می‌گویند ما با حکومت ایران مشکل داریم نه با مردم. در حالی‌که جنایت دیروز واضح‌ترین سندی است که می‌توان فهمید آنان با مردم سر جنگ و خصومت دارند، چراکه اغلب شهدا همچون طاهای 5 ساله از مردم بی‌دفاع هستند.
حقیقی اضافه کرد: 40 سال است که آمریکا و ایادی مزدور کینه‌ورزانه با ملت ایران سر جنگ دارند، 40 سال هر آنچه از دستش آمده انجام داده است و هر آنچه را انجام نداده قطعا نتوانسته است. بنابراین شما نوجوانان باید تاریخ را خوانده و بدانید آمریکا و هم‌دستانش شعار دروغ می‌دهند و در هیچ شعاری حقیقت مشهود نیست.
این مقام مسئول بیان کرد: امروز بزرگ‌ترین مشکل اقتصادی که برای کشور ایجاد شده است گریبان مردم به ویژه قشر متوسط را گرفته است. تجربه ثابت کرده است که اگر دانش‌آموزان سنگ‌های بزرگ زندگی را اول بردارند قطعا موفق‌تر خواهند بود. برداشتن سنگ بزرگ نشانه تکامل و تمرکز شما روی مباحث بسیار مهم است.
وی ادامه داد: سنگ بزرگ برداشتن در معنای هدف داشتن در زندگی تلقی شده و تعبیر می‌شود. آنچه شما پیرامون خود می‌بینید در سایه تلاش به آن خواهید رسید. شما به شرط داشتن هدف مشخص می‌توانید بهترین پزشک، نماینده، مدیر و .... باشید. هدف‌های خود را درست تعیین کنید و مطابق هدف پیش بروید.
حقیقی اضافه کرد: هدف بزرگ در مقام برنامه داشتن در زندگی، رعایت آداب عمومی و اخلاقی، سلامت جسم و روح و روان تعریف می‌شود. ممکن است برخی‌ها هدفشان این باشد که هر روز وقت خود را صرف فضای مجازی کنند، بنده مخالف استفاده از تکنولوژی، سایت‌های مجازی و فضای مجازی نیستم اما با قاطعیت به این افراد می‌گویم آینده‌ای نخواهند داشت. سرمنشأ دروغ‌های دشمنان از سایت‌های مجازی است، باید مراقب باشید به درستی استفاده کنید.
وی گفت: داشتن صبر از دیگر شاخصه‌های دانش‌آموز موفق است. حکایت سنگ و آب که در متون آمده است نشان‌دهنده صبر است، آب در عین زلالی و شفافی بسیار از سنگ قوی‌تر است. جوانان ما باید صبر را از آب آموخته و در مقابل ناملایمات صبر پیشه کنند.
حقیقی افزود: پشتکار از دیگر مؤلفه‌های مورد توجه دانش‌آموزان است. دنیا بر تصادف بنا نشده است. برای موفقیت در دنیا باید پشتکار داشت، بدانید افرادی که در زندگی هدف داشتند و برای رسیدن به هدف تحمل صبر کرده، برنامه‌ریزی و پشتکار داشتند حتما انسان‌های موفقی خواهند بود. توصیه من به دانش‌آموزان این است که با مدنظر قرار دادن این سه اصل با علاقه انتخاب رشته کرده و به مطالبات خود برسند.
انتهای پیام

captcha