برای حفظ آرمان‌های انقلاب مجاهدت‌های بی‌نظیری انجام شده است
کد خبر: 3749258
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

برای حفظ آرمان‌های انقلاب مجاهدت‌های بی‌نظیری انجام شده است

گروه اجتماعی- رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با صدور پیامی آغاز بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها را به دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و والدین تبریک گفت.

 برای حفظ آرمان‌های انقلاب مجاهدت‌های بی‌نظیری انجام شده است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان با صدور پیامی آغاز بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را به دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و والدین تبریک گفت.

متن کامل پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ن و القلم و مایسطرون

همه ساله با شروع ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید، حرکت دوباره و پرانرژی در مسیر پیشرفت علمی و توسعه پایدار و رشد و تعالی در جامعه اسلامی آغاز می شود و در این میان دانشگاه بهترین فرصت برای آموختن، زندگی بهتر و مهیا شدن برای ورود به عرصه خدمت است.

دانش آموزان و دانشجویان ما به عنوان آینده سازان ایران اسلامی باید بدانند که برای حفظ آرمان‌های والایی نظیر استقلال، آزادی، امنیت، پیشرفت، عدالت و مردمسالاری، چه مجاهدت‌های بی نظیری رقم خورده است.

در دین مبین اسلام و روایات ائمه معصومین (ع) طلب و تحصیل علم، تدبر و تحقیق، رعایت حرمت قلم و احترام به عالم جزو بهترین عبادات و فرایض به شمار آمده و از پویندگان این عرصه پرفضیلت به عنوان مجاهدین فی سبیل الله یاد شده است.

باید سعی شود با تقویت بنیه‌های علمی و زیرساخت‌های آموزشی و توجه بیش از پیش به امر مهم پرورش زمینه رشد فکری و فرهنگی دانش آموزان و دانشجویان را فراهم نموده و با تبیین اهداف میان مدت و بلند مدت ارتقاء شاخص‌های علمی و پرورشی را ترسیم کرد.

جهاددانشگاهی از زمان ورود به عرصه تعلیم و تعالم عالی بر اساس وظایف ذکر شده در اساسنامه، اهداف این نهاد انقلابی در مسیر ارتقای کیفیت آموزش و توانمندسازی کشور جهت خودکفایی و استقلال علمی و صنعتی گام‌های مؤثری برداشته و موفقیت‌های زیادی کسب کرده است.

این نهاد قریب به ۳۸ سال است در حوزه آموزش عالی و پژوهش و ارائه فرهنگ محمدی و تربیت بیش از ده‌ها هزار دانشجو و همچنین دستاوردهای بسیاری در عرصه تولید دانش و انجام فعالیت‌های پژوهشی داشته است.

جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز همزمان با تشكيل اين نهاد در سال 1359به عنوان يكي از واحدهاي اين نهاد در كشور فعاليت خود را با پيگيري اهداف جهاددانشگاهي كشور آغاز نمود بطوريكه در سال‌هاي متمادي فراز و نشيب خود با شكل دهي و راه اندازي مراكز متعدد فرهنگي، هنري، آموزشي، پژوهشي در سطح استان توانسته است قدم‌هاي اساسي را در راه اعتلاي فرهنگي و پژوهشي بردارد و ضمن تداوم و كيفيت بخشيدن به فعاليتهايش در محيط دانشگاهي سعي نموده نقش يك پل ارتباطي بين دانشگاه و جامعه را ايفا نمايد.

در پایان اینجانب ضمن گرامی‌داشت هفته باشکوه دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی جدید را به همه جهادگران به‌ویژه دانشجویان جدیدالورود تبریک می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای همگان، دستیابی به مدارج عالی علمی، دینی و اخلاقی توام با موفقیت، بهروزی و سعادت را مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام

captcha