آثار «احمدرضا درویش» نقد و بررسی می‌شود
کد خبر: 3749267
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

آثار «احمدرضا درویش» نقد و بررسی می‌شود

گروه فرهنگی - سلسله جلسات تحلیل و بررسی فیلم‌های احمدرضا درویش همزمان با هفته دفاع مقدس به‌همت دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

آثار «احمدرضا درویش» نقد و بررسی می‌شود

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، مدیر دفتر تخصصی سینما با اعلام این خبر گفت: همزمان با برگزاری هفته دفاع مقدس، سلسله جلساتی با محوریت آثار درخشان احمدرضا درویش، از فیلمسازان برجسته سینمای ایران با همکاری حوزه هنری اصفهان و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود.
مصطفی حیدری افزود: در این جلسات فیلم‌هایی همچون آخرین پرواز، کیمیا، سرزمین خورشید، متولد ماه مهر و دوئل از ساخته‌های این کارگردان اکران و تحلیل خواهد شد.
وی ادامه داد: این جلسات به صورت رایگان و آزاد از یکم مهرماه هر روز از ساعت 16:30 در سالن سوره اصفهان واقع در خیابان آمادگاه برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: آخرین جلسه این برنامه روز جمعه ششم مهرماه با حضور احمدرضا درویش برگزار می‌شود که علاقمندان به آثار این کارگردان در حضور او به تحلیل اجمالی آثارش می‌نشینند.
وی با بیان اینکه معمولا هفته‌های اکران و تحلیل فیلم به این شکل برگزار نشده است، اظهار کرد: اینکه آثار یک فیلم ساز در قالب سلسله جلساتی اکران شده و مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد تاثیر قابل توجهی در ذهن و اندیشه مخاطب دارد و می‌تواند فرصت بسیار مناسبی برای افرادی باشد که علاقمند به آشنایی با آثار یک فیلمساز خاص و یا به طور کلی علاقمند به سینما هستند.
مدیر دفتر تخصصی سینما گفت: احمدرضا درویش یکی از بهترین فیلمسازان سینمای ایران است که آثار بسیار قابل توجه و ماندگاری در زمینه جنگ و دفاع مقدس ساخته و نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارد. این جلسات فرصت مناسبی برای علاقمندان به سینما و دفاع مقدس است تا ضمن آشنایی با نگرش و دغدغه‌های این کارگردان، با نحوه ساخت فیلم های دفاع مقدس از نظر تکنیکی و اصول سینمایی آشنا شوند.
گفتنی است؛ احمدرضا درویش فارغ‌التحصیل رشته گرافیک و معماری است و فعالیت هنری اش را از سال ۱۳۶۱ با کارگردانی نمایش‌های تلویزیونی آغاز کرد. او در سال ۱۳۶۸ اولین فیلم سینمایی اش با نام آخرین پرواز را کارگردانی کرد. کیمیا در سال ۱۳۷۴ چهارمین اثر او بود که توانست نظر منتقدان را جذب کند. متولد ماه مهر در سال ۱۳۷۸ ششمین اثر این فیلمساز به شمار می‌رود که با واکنشهای مختلفی از طرف منتقدان، دست‌اندرکاران سینما و مسئولان فرهنگی روبه‌رو شد. دوئل که از آن به عنوان عظیم‌ترین فیلم ژانر دفاع مقدس یاد می‌شود، در سال ۱۳۸۲ با کارگردانی درویش ساخته شد. دوئل از فیلمبرداری بیگ پروداکشن و صدای دابلی بهره مند است. درویش در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر برای یک عمر فعالیت هنری را دریافت کرد.
انتهای پیام

captcha