نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3749272
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی- همزمان با سراسر کشور زنگ آغاز سال تحصیلی در آذربایجان‌شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌شرقی نواخته شد.

 نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی همزمان با سراسر کشور زنگ آغاز سال تحصیلی در استان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، مجید خدابخش استاندار آذربایجان‌شرقی در دبیرستان شاهد تبریز نواخته شد.

حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، در این مراسم، اظهار کرد: والدین موظف هستند تا با مدیران مدارس در ارتباط باشند تا در راستای پیشرفت علمی و رعایت کردن مسائل اخلاقی دانش آموزان گام‌های موثری برداشته شود.

وی با بیان این‌که اصلی ترین وظیفه دانش آموزان تحصیل است، گفت: شما مسئولان آینده کشور هستید؛ از این رو باید به تحصیل اهمیت ویژه‌ای قائل شده و از سویی نیز مدیران تهذیب دانش آموزان را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به ضرورت توجه والدین و مدیران مدارس به دانش آموزان، عنوان کرد: دانش آموزان دبیرستانی در مراحلی هستند که هرگونه تربیت شوند، همان گونه به بار می‌آیند، بنابراین توجه به مسائل دینی و اخلاقی آن‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان این‌که تبلیغات هیچ کدام از واجبات الهی به اندازه نماز نیست، خاطرنشان کرد: در صورتی که دانش آموزان قبل از رسیدن به سن تکلیف نماز بخوانند، در هیچ مرحله‌ای از زندگی آن را ترک نخواهند کرد.

امام جمعه تبریز، همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به خصوص شهدای دانش آموز و شهدای حادثه تروریستی اهواز، عنوان کرد: حادثه دیروز باعث شد تا عده‌ای از مردم ایران مظلومانه به شهادت برسند.

مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی، نیز در این مراسم، با بیان این‌که امروز 680 هزار دانش آموز وارد مدارس استان شدند، اظهار کرد: علی رغم بازنشستگی دو هزار و 400 نفر از مجموعه همکاران آموزش و پرورش، تمامی کلاس‌ها در استان به طور کامل برگزار شد.

وی افزود: در برخی روستاهای استان مدارسی وجود دارد که تعداد دانش آموزان آن به تعداد انگشتان دست نمی‌رسد، ولی با این حال دارای کلاس، معلم و سرویس مدرسه هستند و این کار ارزشمند مایه‌ی افتخار نظام است.

خدابخش افزود: طی چهار ماه گذشته همکاران آموزش و پرورش برنامه‌ریزی قابل تحسینی برای آغاز سال تحصیلی جدید انجام دادند و در این راستا دانش آموزی که به هر دلیلی از تحصیل باز می‌ماند، مدیریت شود.

وی افزود: آموزش و علم چیزی نیست که روی آن بحث شود؛ چرا که بشر نمی‌تواند بدون علم دنیا را اداره کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که طی هشت سال دفاع مقدس 36 هزار دانش آموز و پنج هزار معلم شهید، جان خود را نثار میهن اسلامی کردند، خاطرنشان کرد: در دوران جنگ دانش آموزان قهرمانانه درس و مدرسه خود را رها کرده و در نبرد حق علیه باطل داوطلبانه حضور یافتند.

وی بیان کرد: معلمان و دانش آموزان در جنگ نشان دادند که در کنار میادین علم و ورزش در حوزه‌های ارزش هم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی کاری بی نظیر و ماندگار انجام دادند.

وی با بیان این‌که اکنون توسعه فضای الکترونیک در حوزه‌ مسائل ارزشی کار بسیار سخت شده است، افزود: تولید محتوا در فضای مجازی یکی از کارهای اولویت دار و مهم معلمان برای تحصیل و علم آموزی باشد.

خدابخش ادامه داد: مدیر و معلم با مسلط به تکنولوژی پیشرفته و امکانات جدید می‌توانند در راستای ارتقا سطح آموزشی دانش آموزان موثر واقع شوند.

استاندار آذربایجان‌شرقی، موفقیت‌های دانش آموزان در حوزه‌های مختلف از جمله کنکور سراسری، المپیادها و مسابقات ورزشی، قرآنی را کار ارزشمندی دانست و گفت: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش از اساسی‌ترین ارکان سرمایه گذاری کشور است، امیدوارم دانش آموزان به عنوان آینده سازان میهن اسلامی در عرصه‌های علم و تربیت جزو برترین‌ها باشند.

انتهای پیام

captcha