سینماگران جنگ میهمان رادیو تهران می‌شوند
کد خبر: 3749286
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

سینماگران جنگ میهمان رادیو تهران می‌شوند

گروه هنر ــ بهروز افخمی، محمدعلی باشه آهنگر، مسعود ده نمکی و احمدرضا درویش به مناسبت هفته دفاع مقدس امشب میهمان رادیو تهران می‌شوند.

به گزار‌ش ایکنا به نقل از رادیو تهران، اسماعیل باستانی تهیه‌کننده با اعلام این خبر گفت: برنامه «نقطه سرشب» شب‌های یکشنبه از ساعت ۲۲ در حوزه سینما و تحت عنوان «سینما تهران» تهیه و پخش می‌شود، در این برنامه با کارگردانان و بازیگران فیلم‌های در حال اکران سینما گفت‌وگو می‌کند. امشب به مناسبت هفته دفاع مقدس سینماگران جنگ از جمله بهروز افخمی، محمدعلی باشه آهنگر، مسعود ده‌نمکی و احمدرضا درویش میهمان این برنامه هستند.

بهروز افخمی، کارگردان فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» نیز از جمله کارگردانانی است که برای اولین بار سراغ مقوله جنگ و دفاع مقدس رفته و کارگردانی فیلمی به نام «خمسه خمسه» و... است.

مسعود ده‌نمکی کارگردان سینما و رزمنده دفاع مقدس که سال‌های زیادی به‌عنوان محقق و پژوهشگر دفاع مقدس فعال بوده و با ساخت اخراجی‌های سه گانه به شهرت رسید، میهمان امشب ویژه برنامه سینما تهران است.

دیگر فیلم دفاع مقدسی «سرو زیر آب» به کارگردانی و نویسندگی محمدعلی باشه‌آهنگر است، او کارگردان فیلم سینمایی «ملکه» و «فرزند خاک» است و امشب با او درباره آثارش در حوزه دفاع مقدس گفت‌وگو می‌شود.

شاید احمدرضا درویش دارای آثار زیادی در حوزه دفاع مقدس نباشد، ولی بی‌شک آثاری که خلق کرده، متفاوت و دارای سبک و شیوه‌ای بی‌نظیر بوده‌اند. بیشتر داستان‌های این کارگردان روایتگر زندگی اسرا پس از آزادی از رژیم بعث هستند؛ مانند فیلم‌های «دوئل» و «کیمیا».

باستانی تاکید کرد: در این برنامه درباره «سینمای جنگ» در ایران و جهان صحبت می‌شود و با میهمانان در خصوص فیلم‌ها یا سریال‌هایی که درباره دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی ساخته اند گفت‌‌وگو می‌شود.

وحید رونقی گوینده و محمدرضا مقدسیان کارشناس و منتقد، حسین پیرحیاتی هماهنگی این برنامه رادیویی است که از ساعت ۲۲ روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز تقدیم حضور مخاطبان می‌شود.

انتهای پیام

captcha