تضعیف مقاومت ملت ایران در جریان جنگ تحمیلی؛ مهم‌ترین برنامه‌ دشمنان
کد خبر: 3749317
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

تضعیف مقاومت ملت ایران در جریان جنگ تحمیلی؛ مهم‌ترین برنامه‌ دشمنان

گروه اجتماعی – فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: دفاع مقدس به‌عنوان سند افتخار ملت ایران ثبت شده و تضعیف مقاومت ملت ایران در جریان جنگ تحمیلی از مهمترین برنامه‌های دشمنان است.

تضعیف مقاومت ملت ایران در جریان جنگ تحمیلی؛ مهم‌ترین برنامه‌ دشمنان

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، اول مهرماه در مراسم بازگشایی مدارس و گرامیداشت آغازین روز سال تحصیلی 97- 98 که در مدرسه شهدای آلومینیوم اراک برگزار شد، گفت: دوران دفاع مقدس سند زرینی از افتخارات ایران اسلامی است، در طول هشت سال دفاع مقدس 230 هزار شهید و 500 هزار جانباز و یک‌هزار آزاده به اسلام و نظام تقدیم شده است.
کریمی اظهار کرد: دفاع مقدس به عنوان سند افتخار ملت ایران ثبت شده و تضعیف مقاومت ملت ایران در جریان جنگ تحمیلی از مهمترین برنامه‌های دشمنان است. بسیاری از سودجویان تلاش دارند بخشی از تاریخ ما را نیز تحریف کنند ما در برابر آنان وظیفه داریم حداقل تاریخ را منصفانه در اختیار نسل‌های بعدی قرار دهیم تا آنان آگاهانه قضاوت کنند.

عزت و صلابت روزافزون ایران اسلامی
وی تصریح کرد: اگر به 157 سال قبل دوره قاجاریه و پس از آن پهلوی بازگردیم متوجه می‌شویم طی این سال‌ها معاهدات ننگینی همچون ترکمن‌چای، گلستان و .. بسته شد، در دوران حکومت پهلوی نیز دشمنان و مزدوران از امتیازات خاصی در ایران برخوردار بودند، پس از پیروزی انقلاب بازپس‌گیری امتیازات نه تنها از اقتدار ایران کم نکرد بلکه بر میزان عزت و صلابت ما افزود. در آن سال‌ها بیش از 3 میلیون و 611 کیلومتر از کشور جدا شد.
فرمانده سپاه استان ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب دشمنان جنگی را تحمیل کردند در این جنگ بیش از 36 کشور عراق را حمایت می‌کرد که در این 8 سال رشادت، حتی وجبی از خاک ما به دشمن واگذار نشد. رمز موفقیت ما در جنگ همدلی، اتحاد و وجود رهبری همچون امام راحل بود.

لزوم انتقال پیامدهای دفاع مقدس به نسل‌های جدید
کریمی گفت: تاریخ‌نویسان وظیفه دارند پیامدهای نظام و دفاع مقدس را درست به نسل جوان منتقل کنند. دفاع مقدس ما ثمره خون شهیدان و جانبازان است و به عنوان سند زرین نظام ثبت و ضبط شده است. شما دانش‌آموزان تاریخ درست را مطالعه کرده و این قسمت از تاریخ را منصفانه بپذیرید.
فرمانده سپاه استان در پایان با انتقاد از هجمه سنگین دشمن در فضای مجازی در راستای جا به جایی دستاوردهای دفاع مقدس، بیان کرد: فریب دشمنان را نخورید و بدون موضع‌گیری قضاوت نکنید. دفاع مقدس ما بیشتر مثبت است. ما در این جنگ نه تنها خاکی را تقدیم نکردیم بلکه جنگاوری و دلاوری رزمندگان ما برای کشورهای دیگر الگو شد. ما باید در همه زمینه‌ها تلاش کرده تا رو‌سفید بیرون آییم.

تضعیف مقاومت ملت ایران در جریان جنگ تحمیلی؛ مهم‌ترین برنامه‌ دشمنان

دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی نظام
به گزارش ایکنا، شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی روز گذشته اهواز، معلمان و دبیران را امانتداران نظام آموزش و پرورش خواند و تصریح کرد: دانش‌آموزان سرمایه اصلی خانواده‌ها و نظام اسلامی ایران هستند.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش در رسالتی خطیر نقش تعلیم و تربیت را در پیشبرد اهداف و بالندگی نظام دارد. مدارس مکانی هستند که آبادانی سرزمین ما را تضمین می‌کنند به شرط آنکه در حوزه تعلیم و تربیت درست و اصولی گام برداریم.
فولادوند ادامه داد: بی‌شک برای رسیدن به موفقیت نیازمند کمک همه ذی‌نفعان از ارکان مختلف جامعه، حاکمیت تا خانواده دانش‌آموزان و ... هستیم. امروز آغاز مجددی از تحصیل و نقطه عطفی در زندگی هر کدام از ماست تا گامی جلوتر در مسیر کسب دانش بداریم.

هدف ما؛ اجرای سند تحول آموزش و پرورش
وی افزود: دانش‌آموزان ناگزیرند برای علم‌اندوزی و مهارت‌افزایی تلاش کنند و البته باید از راحتی تابستانه فاصله گرفته و برای غلبه بر جهل و نا کارآمدی بی‌وقفه در مسیری که نظام تعلیم و تربیت در مدارس برای آنان فراهم کرده است گام بدارند. ما جامعه فرهنگی تلاش داریم سمت و سوی ظام تعلیم و تربیت با انطباق صدردصدی و کامل با مفاهیم سند تحول همراه باشد. ما قصد داریم با دنبال کردن سند تحول در حوزه تربیت دینی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، حرفه‌ای، بدنی، هنری، علمی و فناوری خدمات خوبی را ارائه دهیم.
انتهای پیام

captcha