موزه ملک تمبر بزرگداشت شهید حججی را به نمایش گذاشت
کد خبر: 3749321
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶

موزه ملک تمبر بزرگداشت شهید حججی را به نمایش گذاشت

گروه ادب ــ تمبر بزرگداشت «شهید محسن حججی»، تازه‌ترین تمبر شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با موضوع دفاع مقدس، در تالار تخصصی تمبر کتابخانه و موزه ملی ملک رونمایی شد.

موزه ملک تمبر بزرگداشت شهید حججی را به نمایش گذاشتبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، تمبر بزرگداشت «شهید محسن حججی»، تازه‌ترین تمبر شرکت پست کشور با موضوع دفاع مقدس به شمار می‌آید که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان ایران اسلامی، در تالار تخصصی تمبر کتابخانه و موزه ملی ملک برای بازدید دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی به نمایش گذاشته شده است. شرکت پست جمهوری اسلامی ایران این تمبر را به مناسبت بزرگداشت شهید حججی در سال 1396 منتشر کرده است.

این تمبر در ویترین ویژه جدیدترین تمبرهای چاپ شده در تالار تمبر موزه ملی ملک در هفته دفاع مقدس، از 31 شهریور تا 5 مهرماه در معرض دید دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی جای دارد. این تالار مجهزترین و پیشرفته‌ترین تالار موزه‌ای تمبر کشور به شمار می‌آید.

بیش از 700 تمبر منحصربه‌فرد تاریخی ایرانی و غیر ایرانی در ویترین‌های این تالار به نمایش درآمده است. این تالار با بهره‌گیری از سناریوی محتوایی، ویترین‌های حرفه‌ای، فناوری‌های نوین اطلاع‌رسانی مانند تاچ‌اسکرین و ابزارهای جذاب چندرسانه‌ای، تصویری نو از یک تالار موزه‌ای با استانداردهای روزآمد جهانی ارائه می‌کند.

یادآور می‌شود، کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران به شمار می‌آید که حاج حسین آقا ملک در سال 1316 خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرده است. دوستداران فرهنگ، هنر و تاریخ اسلامی- ایرانی در نیمه دوم سال 1397 خورشیدی، هر روز به جز جمعه‌ها و تعطیلات رسمی، از ساعت 8:30 تا 16:15(پنج‌شنبه‌ها تا ساعت 15:15) می‌توانند از این گنجینه بازدید کنند.

کتابخانه و موزه ملی ملک در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «تهران، میدان امام خمینی (ره)، سر در باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» جای گرفته است.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۱۱:۳۰
0
0
تمبر شهید حججي علیرغم اعتراض شدید مجموعه داران و هنرمندان چاپ و پس از حدود شش ماه توزیع شد. دلیل مخالفت وجود سرباز داعشي در پشت شهید حججي بود. صدای مخالفان این تمبر به مجلس، رئیس جمهور و وزارت اطلاعات هم کشانده شد اما هیچ مقامی پاسخگو نبود.
گروه تکفیری داعش تصویر و فیلم اسارت حججي را براي ایجاد رعب و وحشت در سربازان طرف مخالف در رسانه های خارجی منتشر کرد و مسئولان همان تصویر را براي تمبر انتخاب کردند. شهید حججي یک قهرمان ملی در ردیف شهدایی مانند همت، چمران و جهان آرا است. امنیت ما را شهدا تامین می کنند، و باید به شیوه درست از آنها تجلیل کرد نه با چاپ تصویر قاتل در کنار آنها بر روی تمبر، چون تصاویر روی تمبرها معرف نماد و هویت آن کشور است. هدف تجلیل از مقام شهید است یا تبلیغ برای دشمن؟
تمبر مذکور در روزهای پایانی سال ۱۳۹۶ با دستور وزیر ارتباطات توزیع شد تا اولین تمبر داعش در سطح جهان منتشر شود. این تمبر در کاتالوگ های بین المللی تمبر به نام ایران منعکس خواهد شد.
به اعتقاد اینجانب اشتباه شرکت پست در چاپ تصویر دشمن بر روی تمبر و سکوت مسئولان نسبت به اعتراضات بدون جواب معترضین، پرونده ای همیشه باز و قابل پی گیری است.
captcha