افتتاح نمایشگاه «سنگر بهشت» برای چهارمین سال متوالی در اراک
کد خبر: 3749339
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶

افتتاح نمایشگاه «سنگر بهشت» برای چهارمین سال متوالی در اراک

گروه فرهنگی ــ مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری اراک از افتتاح نمایشگاه سنگر بهشت برای چهارمین سال متوالی ویژه ایام دفاع مقدس در این شهر خبر داد.

افتتاح نمایشگاه «سنگر بهشت» برای چهارمین سال متوالی در اراک

حمید کربلایی حسنی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از افتتاح سنگر بهشت برای چهارمین سال متوالی در اراک خبر داد و گفت: با الهام‌گیری از حدیث «إنَّ الحُسَینَ مِصباحُ الهُدی وسَفینَةُ النَّجاةِ» سنگر به صورت کشتی ساخته شده است.
وی تصریح کرد: سنگ بهشت امروز، اول مهر‌ماه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در میدان شهدای اراک افتتاح می‌شود. تجلیل از دو شهید نیروی دریایی بخش دیگر مراسم افتتاحیه است.
حسنی اضافه کرد: نمایشگاه سنگر بهشت به شیوه پرفورمنس برپا شده است، در این روش بازیگران در قالب گریم سیلورمن یا گلدمن به صورت صامت‌ بخشی از تاریخ یک ملت را برای انتقال به نوجوانان، جوانان یا حتی کودکان به تصویر می‌کشند، در این نوع نمایش تلاش می‌شود تا با به‌کارگیری هنر، مفاهیم دفاع مقدس نشر پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام طلایی بودند و دلیل انتخاب بازیگران نمایش سنگر بهشت در قالب گلدمن بدین معناست، اظهار کرد: در سه سال گذشته اجرای این برنامه مورد استقبال مردم قرار گرفته است. هر سال سعی داریم نقاط ضعف را اصلاح کرده و قدمی نو در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس برداریم.
حسنی بابیان اینکه تجربه سال‌های گذشته حاکی از این است که جوانان ونوجوانان ارتباط خوبی با دستاوردهای دفاع مقدس برقرار می‌کنند، گفت: گاه هر یک از شهروندان به نوبه خود از مشاهده نمایش ابراز احساسات می کنند. دیدن نمایش حتی برای کودکان جالب است. گاه رزمندگان با دیدن نمایش خاطره گویی می کنند.
وی اظهار کرد: 5 هنرمند از فعالان عرصه بازیگری استان در این نمایشگاه حضور دارند. به تصویر کشیدن صحنه‌های ایثار و مقاومت جهت مانایی تصاویر از اهم اهداف ما می باشد.
این مقام مسئول در پایان بیان کرد: نمایش سنگر بهشت از امروز، اول مهر ویژه هفته دفاع مقدس آغاز و تا ششم مهرماه از ساعت 16:30 تا 21:30 در میدان شهدای اراک برپاست.
انتهای پیام

captcha