آلودگی برخی پزشکان به مادی‌گرایی/ رفع مشکل محله هرندی تا سال آینده/ موازی‌کاری در اردوهای جهادی
کد خبر: 3749350
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
مالمیر تصریح کرد:

آلودگی برخی پزشکان به مادی‌گرایی/ رفع مشکل محله هرندی تا سال آینده/ موازی‌کاری در اردوهای جهادی

گروه سلامت ــ رئیس بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ اذعان کرد: امروزه پزشکان به مسائل مادی آلوده شده و باید در هیئت‌های اندیشه ورز این مسائل را مطرح کرده و از ارزش‌های دفاع مقدس برای نمادسازی و فرهنگسازی در راستای رفع این مادی‌گرایی استفاده کنیم.

احیای ارزش‌های اخلاقی در پنجمین یادآوره شهدای جامعه پزشکی/ شناسایی 72 محله محروم در تهرانبه گزارش خبرنگار ایکنا، عیسی مالمیر، رئیس بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ در نشست خبری پنجمین یادواره شهدای جامعه پزشکی استان تهران که صبح امروز اول مهرماه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد با اشاره به چهار دوره مختلف این یادواره اظهار کرد: دوره نخست یادواره شهدای جامعه پزشکی تهران بزرگ در سال ۹۱ با حضور هزار و ۲۰۰ نفر و تقدیر از ۳۰ خانواده شهدا و ایثارگر آغاز شد، پس از آن در دوره‌های مختلف نیز این یادواره ادامه پیدا کرد و در سال ۹۱ نیز ۳۰ خانواده شهید و ایثارگر جامعه پزشکی مورد تقدیر قرار گرفتند.
وی افزود: در سال ۹۲ از ۱۵ خانواده و سال ۹۴ که چهارمین دوره آن برگزار شد نیز از ۸ خانواده تقدیر شد، در این دوره نیز قرار است از ۱۷ خانواده تقدیر شود.
مالمیر با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ شهید جامعه پزشکی در تهران بزرگ شناسایی و ثبت شده‌اند، عنوان کرد: هدف اصلی این یادواره زنده کردن یاد شهدای جامعه پزشکی و تیم‌های اضطراری دوران دفاع مقدس و ارزش‌های آن دوره است.

آلودگی پزشکان به مادی‌گرایی/ لزوم نمادسازی در ارزش‌های دفاع مقدس
رئیس بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ بیان کرد: احیای ارزش‌ها و نقش جامعه پزشکی، گسترش هیئت‌های اندیشه ورز در راستای اقتصاد مقاومتی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، احیای ارزش‌های اخلاقی پزشکان دفاع مقدس از جمله محور‌های اصلی این یادواره است.
وی ادامه داد: متأسفانه امروزه پزشکان به مسائل مادی آلوده شده و باید در هیئت‌های اندیشه ورز این مسائل را مطرح کرده و از ارزش‌های دفاع مقدس برای نمادسازی و فرهنگسازی در راستای رفع این مادی‌گرایی استفاده کنیم.
مالمیر در ادامه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس عنوان کرد: بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ در مناطق جغرافیایی ثابت ۱۰۰ تیم پزشکان جهادی را در قالب تیم‌های شهید رهنمون اقدام به ارائه خدمات پزشکی می‌کند.
وی افزود: اردو‌های علمی طرح ریزی و بازدید از کارخانه داروسازی ثامن و احیای تیم‌های اضطراری دفاع مقدس و بهداری رزمی نیز پیش‌بینی شده است.
این مسئول بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی می‌خواهد بازوی اجرایی متولیان نظام سلامت باشد، گفت: در این راستا به مقوله آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کرده ایم و ۷۲ محله در ۶ منطقه را شناسایی و هر هفته تیم‌هایی را در قالب گروه‌های جهادی برای رفع محرومیت در حوزه‌های مختلف به این مناطق اعزام می‌کنیم.
وی ادامه داد: در موضوع اردو‌های جهادی موازی کاری بسیار زیادی دیده شده که تأثیر و چهره منفی در این کار باقی می‌گذارد، در این راستا قرارگاهی را تأسیس کرده و از تمامی نهادها، دانشگاه‌‎ها، وزارت بهداشت دعوت کردیم تا در این قرارگاه با همدیگر هماهنگ شده و هم پوشانی و تداخل در خدمت رسانی به مناطق محروم را به حداقل برسانند.

هرندی تا مهرماه سال آینده جمع می‌شود
مالمیر با بیان اینکه محرومیت در روستا‌ها زیبنده جمهوری اسلامی نیست، عنوان کرد: اینکه تصمیم گرفته شود به یک باره محرومیت از یک منطقه برداشته شود، امکان پذیر نبوده و نیازمند همکاری نهاد‌های مختلف است.
وی با اشاره به محله هرندی تهران بیان کرد: رفع محرومیت و آسیب از این منطقه کار مشقت باری بوده و در این راستا استانداری از هفته قبل مسئولیت آن را به سپاه تهران بزرگ واگذار کرده است و قرار است مهرماه سال آینده کاملا موضوع هرندی رفع شود.
 
احداث بزرگترین کمپ ترک اعتیاد کشور در تهران
رئیس بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ با تأکید بر ورود این نهاد به مقوله مبارزه با اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد: زمینی با مساحت ۲۰۰ هکتار در شرق تهران خریداری کرده و در حال طراحی بزرگترین کمپ ترک اعتیاد هستیم، این کمپ‌ها در قالب ۶ پارک طراحی شده و هر پارک ظرفیت ۵۰۰ نفر را دارد.
وی با استقبال از ورود سازمان‌های مردم نهاد به مقوله آسیب‌های اجتماعی گفت: هر سمنی که بخواهد به این موضوع ورود کند ضمن استقبال ما از آن می‌توانیم حمایت‌های گوناگون مانند تسهیل‌گری‌های برای فعالیت‌های مختلف را برای آنان انجام داده و حتی کمک‌های مالی برای آنان جذب کنیم.
خدمات توانبخشی رایگان در هفته دفاع مقدس
در ادامه این نشست، امین شاهرخی، رئیس بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز با بیان اینکه این دانشگاه نیز در قالب تیم‌های شهید رهنمون چندین اردوی جهادی به منظور ارائه خدمات تخصصی توانبخشی در روستا‌ها و مناطق محروم تهران برگزار کرده است، اظهار کرد: در طول هفته دفاع مقدس سعی داریم در چهار محله ۴ دانگه، جوادیه، صالح آباد و تقی آباد خدماتی شامل ویزیت رایگاه توانبخشی، حمایت‌های روانی، شنوایی سنجی، بینایی‌سنجی، ارزیابی تکاملی کودکان، مراقبت‌های توانبخشی و پرستاری نیازمندان همچنین خدمات دندان پزشکی را در این مناطق اجرا کنیم.
انتهای پیام
captcha